bazarnews

کد خبر: ۴۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
بازارنیوز گزارش می دهد:
در نیمه نخست امسال میزان صادرات فرآورده‌های نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. برخلاف نفت خام، صادرات فرآورده‌های نفتی اثرپذیری به مراتب کمتری از تحریم‌ها دارد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : آمار اعلام شده برای نیمه نخست سال ۹۷ نشان دهنده آن است که علیرغم اعمال تحریم های نفتی توسط دولت آمریکا، از ابتدای امسال حدود ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

۶.۵ میلیارد دلار ارزآوری از محل صادرات فرآورده های نفتی

احسان باقریان نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با شبکه خبر، ارزآوری برای کشور در سال گذشته از محل صادرات فرآورده های نفتی را ۶.۵ میلیارد دلار اعلام کرده و افزود: کل صادرات اعضای این اتحادیه در نیمه نخست سال ۹۷ بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است که نسبت به رقم ۱۰ میلیارد دلار مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

افزایش صادرات فرآورده های نفتی با وجود اعمال مجدد تحریم ها

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها ۲.۵ میلیارد دلار انواع فرآورده های نفتی صادر شده است، اظهار داشت: علیرغم شروع تحریم های آمریکا از ابتدای امسال و ایجاد مشکلاتی برای صادرکنندگان، بر اساس آمارها پیش بینی می کنیم که صادرات امسال بیش از سال گذشته باشد.

وی پشتیبانی دولت در زمینه حمایت از صادرکنندگان فرآورده های نفتی را عامل اصلی افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: اگر پشتیبانی‌های لازم از صادرکنندگان صورت گیرد امسال شاهد افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی علی رغم تحریم‌ها خواهیم بود.

افزایش آمار صادرات فرآورده های نفتی در نیمه نخست امسال، در حالی از زبان سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی بیان می شود که پیشتر بیژن زنگنه وزیر نفت در گفت و گوی ویژه خبری، فرآورده های نفتی را مشمول تحریم های شدیدتری عنوان کرده بود.

مقاومتی

برچسب ها: صادرات ، نفت ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: