bazarnews

کد خبر: ۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
رئیس پلیس فرودگاههای کشور
رئیس پلیس فرودگاههای کشور از افزایش ۷۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در فرودگاه های کشور از ابتدای امسال خبر داد و گفت: فقط در آذرماه ۶۷۸ قاچاقچی مواد دستگیر شدند که ۵۵ نفرشان زن بودند. یک نفرشان هم قاچاقچی اهل بولیوی بود که کوکائین به ایران آورده بود.

سردار حسن مهری افزود: با استفاده از تجهیزات و سگ های مواد یاب 97 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک ماه آذر امسال از قاچاقچیان پروازی که قصد خروج از کشور را داشتند کشف و ضبط شد.

وی گفت: این میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7.5 برابر افزایش یافته است که حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر است.

وی اظهار داشت: این کشفیات شامل تریاک، هروئین، حشیش، کراک، شیشه، کوکائین، گراس و دیگر مواد مخدر است که در این میان بیشترین کشفیات تریاک بوده است.

رئیس پلیس فرودگاههای کشور تصریح کرد: در این ارتباط 678 نفر قاچاقچی مواد مخدر که 55 نفر از آنان زن هستند دستگیر شدند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شده اند.

سردارمهری با بیان اینکه از این تعداد قاچاقچی دستگیر شده 24 نفر جز قاچاقچیان حرفه ای هستند، خاطرنشان کرد: پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) فرودگاههای مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین کشفیات را به خود اختصاص می دهند.

* استفاده از بسته های پستی ترفند قاچاقچیان مواد مخدر

وی گفت: برخی از قاچاقچیان برای در امان ماندن و فرار از قانون برای انتقال و جابجایی مواد مخدر از طریق بسته های پستی و جاسازی آن به جابجایی مواد اقدام می می کنند، مهری افزود: از این میزان کشفیات 33 کیلوگرم در قالب بسته های پستی و جاسازی در دستگاههای صنعتی بوده است که در این میان بزرگترین محموله شامل یک بسته 29 کیلوگرمی تریاک در قالب جاسازی در ظروف و دستگاههای صنعتی طراحی و به طریق ماهرانه ای برای ارسال به مقصد هلند جاسازی شده بود که با درایت ماموران در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیرشده است.

* قاچاقچی اهل بولیوی در ایران

به گفته وی، هشت نفر از قاچاقچیان دستگیر شده از اتباع خارجی هستند که مهمترین این افراد فردی بود که با به همراه داشتن دو کیلو و 800 گرم کوکائین از کشور بولیوی به دبی و از دبی به اصفهان آمده بود که در فرودگاه این استان دستگیر شد.

سردار مهری با بیان اینکه از تعداد قاچاقچیان دستگیرشده آذر ماه 10 نفر نیز با روش بلع انباری (بلعیدن) قصد خروج 840 گرم مواد مخدر از کشور را داشتند، گفت: از این تعداد هشت نفر مرد و دو نفر زن هستند که این گونه افراد عموما با درایت ماموران پلیس توسط چهره زنی و استفاده از دستگاههای ایکس ری و بادی اسکنر شناسایی و دستگیر می شوند.

* دستگیری 6302 قاچاقچی در فرودگاههای کشور

رئیس پلیس فرودگاههای کشور اظهار داشت: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون از 9 فرودگاه بین المللی کشور 561 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و شش هزار و 302 نفر قاچاقچی دستگیر شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش دارد.

سردار مهری در توصیه به هموطنان گفت: قاچاقچیان برای نیل به اهداف شوم خود اقدام به جاسازی مواد مخدر در اشیای مختلف می کنند که بدون استفاده از دستگاهها و تجهیزات پیشرفته، مشاهده جاسازی آنها برای افراد عادی امکانپذیر نیست لذا از پذیرش اشیا و هر گونه وسایل دیگران به خصوص افراد ناشناس به عنوان امانت خودداری کنند زیرا در نهایت آنها هستند که باید پاسخگوی مقامات قضایی به عنوان صاحب کالا باشند.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: