bazarnews

کد خبر: ۴۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
بودجه شرکت نفت در سال آتی 600 هزار میلیارد تومان است که به تنهایی نیمی از بودجه 1200 هزار میلیاردی شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازار نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه، ۵۰ درصد عدد بودجه شرکتهای دولتی متعلق به شرکت نفت می باشد، گفت: نفت تولیدی مربوط به شرکت نفت با نرخ ۸۰۰۰ تومان تسعیر می‌شود.| محمد حسینی با بیان اینکه، با وجود وضعیت تحریمی کشور در سال آینده اظهارات و مباحث مختلفی از سوی نمایندگان در خصوص لایحه بودجه متناسب با چالشهای آتی مطرح شده است، گفت: یکی از حلقه های مفقوده که همواره در بحث بررسی و همچنین شفافیت بودجه مطرح شده بودجه شرکتهای دولتی می‌باشد. سال آینده بودجه شرکتهای دولتی رشد 40 درصدی را تجربه کرده و به 1200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه، بودجه شرکت نفت در سال آتی 600 هزار میلیارد تومان است که به تنهایی نیمی از بودجه 1200 هزار میلیاردی شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است، گفت: 50 درصد سود شرکت ملی نفت متعلق به دولت می‌باشد و مالیات مربوطه نیز به صورت یک دوازدهم پیش بینی شده است.| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد، کل نفت تولیدی که حدود 3.5 میلیون بشکه در روز می‌باشد به عنوان اصلی ترین منبع درآمدی در بودجه شرکت ملی نفت طبقه‌بندی شده است. این میزان نفت تولیدی با نرخ ارز 8000 تومان و هر بشکه 52 دلار در قسمت منابع گنجانده شده و عدد 600 هزار میلیارد تومان احصا شده است.

حسینی با بیان اینکه، 350 هزار میلیارد تومان از 600 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت نفت، مربوط به هزینه های دولت می‌باشد، گفت: 147 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از صادرات منابع نفتی دریافت می‌شود، همچنین مبلغی به صندوق توسعه ملی(20 درصد درآمد ارزی صادرات نفت) واریز می‌شود و از سوی دیگر میزان نفت خام تحویلی به پالایشگاه داخلی با توجه به حکم قانون 95 درصد به قیمت فوب خلیج فارس محاسبه و از ان محل دوباره به شرکت‌های زیر مجموعه پرداخت می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: