bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
بانک مرکزی پاکستان اعلام کرده است که برای تسهیل عملیات انتقال وجه بین المللی در همکاری با کشور‌هایی از قبیل: مالزی، از فناوری بلاک چین استفاده خواهد کرد. پاکستان قصد دارد در آینده نیز برای انجام معاملات مالی با سایر کشورها، استفاده از این فناوری را توسعه دهد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: پاکستان برای اولین بار از فناوری بلاک چین در بخش بانکداری خود استفاده می‌کند تا مؤسسات انتقال وجه بین المللی از کشور‌هایی از قبیل:  مالزی را جذب کند.

این فناوری نه تنها معاملات مالی را سریع و ایمن انجام می‌دهد بلکه در آن هر گامی که توسط فرستنده و گیرنده پول برداشته می‌شود، مستند می‌شود؛ بنابراین این اقدام به مبارزه با سیستم‌های غیرقانونی انتقال وجه نیز کمک خواهد کرد.

استفاده بانک مرکزی پاکستان از بلاک چین در انتقال وجه بین‌المللی
عبید قمر، سخنگوی بانک مرکزی پاکستان گفته است که راه اندازی فناوری بلاک چین به این معنی نیست که پاکستان اجازه انجام معاملات بین المللی با بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتالی که هنوز در کشور ممنوع هستند را داده است، بلکه بانک مرکزی اجازه استفاده از فناوری بلاک چین، که هزاران کاربرد در جهان دارد را داده است.

تلنور بانک پاکستان در اطلاعیه‌ای گفته است که قصد دارد در همکاری با والیو بانک مالزی نخستین سرویس انتقال وجه فرامرزی در پاکستان را که توسط فناوری بلاک چین ساخته شده است، در یک فضای اینترنتی ارائه دهد.

عبید قمر گفته است که بانک استاندارد چارترد یک بانک در زمینه پرداخت هاست که کلیه پردازش‌های خود را به وسیله بلاک چین انجام می‌دهد تا مشتریان خود جهت انتقال وجه را جذب کند.

بانک مرکزی پاکستان طرح‌هایی را برای تسهیل انتقال وجه مهاجرین مشغول به کار در خارج از کشور، با استفاده از کانال‌های مالی رسمی و از طریق فناوری بلاک چین در نظر دارد. رئیس بانک مرکزی پاکستان گفته است این اقدامات توسط پاکستان، آغاز این قبیل فعالیت هاست و در آینده ممکن است پاکستان مبادلات مالی با سایر کشور‌ها را نیز از طریق بلاک چین انجام دهد.

مقاومتی نیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: