bazarnews

کد خبر: ۴۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:
شادمهر کاظم زاده گفت: بهترین راه کار برای مقابله با تحریم‌های بیمه‌ای در حوزه صنعت کشتیرانی، تشکیل کنسرسیوم‌های بیمه‌ای در داخل کشور است.

گروه بازرگانی بازارنیوز : شادمهر کاظم زاده با اشاره به تأثیر تحریم ها در مشکلات بنادرو شرکت های کشتیرانی، گفت: این موضوع واضح و مبرهن است که با اعمال تحریم ها، این حوزه دچار برخی مشکلات و نارسایی ها می شود و امروز شاهد این مسئله هستیم.

تأثیر مثبت تحریم در توسعه و تقویت بنادر و صنعت کشتیرانی داخلی

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ذات تحریم ها هم ظالمانه بوده و هم اثرات منفی دارد، اما نمی توان از اثرات مثبت این مسئله نیز چشم پوشی کرد، زیرا در اثر تهدید ناشی از تحریم ها امروز فرصتی پیش آمده تا بخش های مختلف بنادر و صنعت کشتیرانی فعالیت بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: ترانزیت دریایی یکی از مسائل و نکات مهم در عرصه صنعت کشتیرانی است، تا پیش از تحریم ها بخشی از ترانزیت توسط کشتی های خارجی صورت می گرفت، اما امروز می توان با تکیه بر شرکت های کشتیرانی داخلی، ترانزیت کالا را توسعه داد.

بیمه مانع اصلی در برابر صنعت کشتیرانی داخلی

کاظم زاده افزود: یکی از موانع اصلی در برابر صنعت کشتیرانی، مسئله بیمه کشتی ها است تا قبل از تحریم ها، شرکت های بیمه ای خارجی مسئولیت بیمه کردن کشتی های داخلی و خارجی را برعهده داشتند، اما با اعمال تحریم ها این کشتی کنار کشیدند.

تشکیل کنسرسیوم های بیمه ای در داخل کشور  برای حمایت از صنعت کشتیرانی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهترین راه کار برای مقابله با تحریم های بیمه ای در حوزه صنعت کشتیرانی، تشکیل کنسرسیوم های بیمه ای در داخل کشور است، به این صورت که بیمه ها با حمایت دولت، تشکل های بیمه ای را برای حمایت از صنعت کشتیرانی ایجاد کنند، با این مدل، بیمه ها می توانند به راحتی ضرر ناشی از حوادث دریایی را جبران کنند.

وی تصریح کرد: به طور حتم توسعه حمل و نقل دریایی و بنادر به عنوان پایه های اصلی صادرات می تواند زمینه ساز شکوفایی اقتصادی در کشور شود، زیرا در شرایط کنونی بهترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به توسعه، تقویت بخش ترانزیت کالا است.

کاهش 30 درصدی میزان واردات بعد از اعمال تحریم ها

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهش 30 درصدی میزان واردات بعد از اعمال تحریم ها، گفت: این وضعیت طبیعی است اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از شرایط کنونی جهت توسعه صادرات استفاده کنیم.

 

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: