bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
در نشست خبری کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، سخنگوی این کمیسیون گفت : وزارت نفت مجوز خواهد داشت تا سقف سه میلیارد دلار اوراق اسلامی منتشر کند و مصوبات نرخ فروش آب به ازای هر متر مکعب و همچنین مبلغ دریافتی برای گاز و برق جهت هر واحد مسکونی و تجاری مشخص شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 در نشست خبری امروز این کمسیون به تشریح آخرین مصوبات و تصمیم های بودجه ای پرداخت و اظهار داشت :در تبصره 1 لایحه بودجه سال 98 احکام درآمد های نفتی تعیین وتکلیف و در تبصره 2 به درآمدهای ناشی از خصوصی سازی و اصل 44 پرداخته شد اما در تبصره 3 این لایحه موضوع تامین مالی پروژه‌ها مطرح است. از سویی دیگر اما دولت اجازه خواهد داشت  تا 30 میلیارد دلار فاینانس از کشورهای خارجی علاوه بر باقی مانده سهمیه سال های قبل را دریافت کند

مهدی مفتح افزود: به دولت اجازه داده شد تا 30 میلیارد دلار، تامین مالی را از کشورهای خارجی انجام دهد و همچنین در بند دیگری مقرر شد از این 30 میلیارد دلار، پنج میلیارد دلار برای اخذ وام از دولت روسیه برای اجرای پروژهای عمرانی تخصیص یابد.

وی افزود: مناسب ترین راه در چند سال اخیر این بوده است که اوراقی با سررسید کمتر از یک سال توسط دولت منتشر شود تا دولت بتواند از این طریق پرداخت های خود به پیمانکاران  را استمرار دهد. بر همین اساس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 اجازه داد تا دولت برای استمرار پرداخت خزانه داری کل کشور100 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سر رسید کمتر از یک سال منتشر کند.

انتشاراوراق اسلامی توسط دولت تا سقف 50 هزار میلیارد ریال

این نماینده مجلس با اشاره به مجوز دولت بهوزارت نفت در خصوص انتشار سه میلیارد دلار اوراق اسلامی به صورت ریالی یا ارزی گفت: برای تسویه اوراقی که در سال های قبل منتشر شده و سر رسید آن به سال 98 می رسد  کمیسیون بودجه به  دولت اجازه داد تا بتواند 50 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، در ادامه او اشاره کرد: همچنین برای سرمایه گذاری در طرح هاینفت و گاز با اولویت میادین مشترک، وزراتنفت مجاز است با تصویب شورای اقتصاداوراق مالی اسلامی به صورت ریالی یا ارزی در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر کند.

او اضافه کرد، وزارت نفت هم اجازه خواهد داشت تا سقف  سه میلیارد دلار اوراق اسلامی منتشر کند. وی در ادامه گفت:  استفاده دولت از این اوراق در سال 98 باید حداکثر معادل رقمی باشد که در برنامه ششم پیش بینی شده است.

قیمت گذاری فروش آب شرب ونرخ بهای مصرف گاز و برق برای واحدهای مسکونی و تجاری

درباره فروش وقیمت گذاری آب وانرژی با بیان اینکه  مقرر شد در ازای فروش هر متر مکعب آب شرب مبلغ 200 ریال از مشترکان آب دریافت شود که این جدا از نرخ آب بهای مصرفی است، ادامه داد: مقرر شد از هر واحد مسکونی شهری در ازای مصرف هر متر مکعب گاز 2000 هزار و در ازای مصرف برق ، مبلغ 1000 ریال دریافت و در عین حال از واحدهای تجاری هم، در ازای مصرف گاز و برق 10 هزار ریال دریافت شود.

این نماینده مجلس همچنین گفت: جهت تامین منابع مالی ، برای توسعه صنعت هسته ای و فناوری های نوین کوانتومی و گداخت هسته ای وزارت نیرو موظف شد 20درصد برق دریافتی از نیروگاه برق اتمی بوشهر را در سبد برق صادراتی قرار دهد و 12هزار میلیارد ریال نیز به این منظور اختصاص یابد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: