bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛
در روز جاری توقف بیشتر نمادها به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه بود. طی این روز ۱۴ نماد متوقف و ۱۰ نماد بازگشایی شدند که تنها توقف دو نماد به دلیل ارائه شفاف سازی بر روی تارنمای کدال بود.

شاخص بورس تهران امروز را در حالی به پایان برد که طی رشدی 748 واحدی توانست به سطح 165 هزار و 444 واحد دست یابد. نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. در روز جاری توقف بیشتر نمادها به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه بود. طی این روز 14 نماد متوقف و 10 نماد بازگشایی شدند که تنها توقف دو نماد به دلیل ارائه شفاف سازی بر روی تارنمای کدال بود. در این روز «ختراک» خبر از افزایش نرخ محصولات خود داد و «فرابورس» اعلام کرد که در یک شرکت در شرف تاسیس سرمایه گذاری می‌کند. در این روز همچنین اعلام شد که نمادهای معاملاتی شرکت بورس کالای ایران (کالا1،کالا2،کالا3،کالا4) از تابلو الف بازار پایه فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، انتقال خواهند یافت.

«ختراک» افزایش نرخ داد: نماد معاملاتی شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران (ختراک) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص افزایش نرخ انواع قطعات ریخته چدنی، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که به موجب مجوز دریافت شده از سوی هیات مدیره نرخ فروش محصولات یاد شده را که در سال مالی گذشته 94 درصد از کل درامد شرکت را شکل داده‌اند، افزایش می‌دهد. بر این اساس مقرر شده تا با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی از جمله مواد اولیه و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بهای تمام شده، بر اساس توافق با مشتریان عمده و تصویب هیات مدیره در جلسه مورخه 24 دی ماه، نرخه ای فروش محصولات این شرکت، به میزان 11.3 درصد برای قطعات شرکت تراکتور سازی ایران و 27.9 درصد برای قطعات شرکت موتور سازان تراکتور سازی ایران افزایش یابد.

«فرابورس» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت فرابورس ایران به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص سرمایه‌گذاری در یک شرکت در شرف تاسیس، برای شرکت فرابورس ایران متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده که در 20 درصد سهام شرکت سهامی مدیریت بازار متشکل معاملات ارزی که در حال طی مراحل تاسیس است، سرمایه گذاری می‌کند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971025

 

اقتصادآنلاین

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، پیام ناظر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: