bazarnews

کد خبر: ۴۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران در نامه ای خطاب به مسئولان با عنوان " حمایت از کالای ایرانی" ضمن اعتراض به قیمت مصوب نسبت به برخورد تعزیراتی با مرغداران به شدت انتقاد کردند.

افزایش قیمت نهاده های دامی که 75 درصد هزینه تولید مرغداران را تشکیل می‌دهد به عنوان مهمترین دلیل افزایش هزینه تولید و گرانی مرغ عنوان می‌شود. اخیرا با خودداری بزرگترین واردکننده نهاده های دامی از عرضه این کالاها به بهانه عدم دریافت ارز 4200 تومانی از دولت قیمت نهاده های دامی بار دیگر تا 25 درصد افزایش داده است. به نحوی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری برای مرغداران به 9470 تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب دولت برای هر کیلوگرم مرغ 6650 تومان اعلام شده است.

در بخش از این نامه آمده است؛

اگر تنها دو فاکتور از هزینه تمام شده تولید مرغ یعنی قیمت جوجه یکروز( 3500 تومان) و متوسط قیمت هر کیلوگرم دان آماده در بازار (بیش از 2700 تومان) در نظر بگیریم، قیمت هر کیلوگرم مرغ بیشتر از 7200 می‌شود که 550 تومان بیش از قیمت مصوب دولت است.

لازم به ذکر است در این قیمت (7200 تومان) هیچ یک از فاکتورهای دیگر تولید مانند: آب و برق ، سوخت، هزینه واکسن و درمان، هزینه کارگری و .... در نظر گرفته نشده است.

این کانون ضمن انتقاد شدید از برخوردهای متناقض و ضد تولید، هشدار می‌دهد نتیجه این اقدامات ناپخته و نسنجیده نابودی کامل صنعت مرغداری و به خطر افتادن ثبات و پایداری تولید است.

08

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: