bazarnews

کد خبر: ۴۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق‌بگیرانی هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می‌شود گفت: ۵ هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور با بیان اینکه سال آینده می خواهیم با مالیات پلکانی ضریب حقوق یکسان ۲۰ درصد را جبران کنیم گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی این افزایش ضریب حقوقی به جز بیمه ها، عیدی و … است.

وی افزود: نسبت هزینه های جاری به تولید ناخالص داخلی، ۱۴ درصد ثابت است.
خانلو گفت: ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تعداد حقوق بگیران هستند که به صورت متمرکز حقوق آنان از خزانه پرداخت می شود.

وی افزود: ۸۷ درصد این افراد زیر ۴ میلیون تومان حقوق می گیرند، ۷ هزار و ۷۵۳ نفر حقوق ۷ تا ۸ میلیون تومان، ۶ هزار و ۷۸ نفر حقوق بین ۸ تا ۹ میلیون تومان و ۵ هزار و ۳۷۴ نفر حقوق ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی دریافت می کنند.

خانلو گفت: گزینه دولت در افزایش حقوق ها اعمال ضریب یکسان برای همه و دریافت پلکانی مالیات است.

وی افزود: درباره تهیه معیشت مردم نظر دولت اصلاح رویه های موجود بر اساس تأمین کالاهای اساسی با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است اما روش های توزیع باید آسیب شناسی شود.

خانلو گفت: راهکار این نیست که صورت مسئله را پاک کنیم و کالاهای اساسی توزیع نشود.

وی افزود: ۱۴ میلیارد دلار که در بودجه برای تأمین کالاهای اساسی پیش بینی شده مربوط به کالاهای اساسی، یارانه، نهاده های تولید و دارو و تجهیزات پزشکی است.

خانلو گفت: صرفه جویی در هزینه های شرکت های دولتی معنادار نیست.

وی افزود: شرکت های دولتی بر اساس “درآمد هزینه” و قانون تجارت اداره می شوند و به دولت سود سهام و مالیات که در مجموع ۷۵ درصد می شود پرداخت می کنند.

خانلو گفت: ۲۵ درصد از این رقم مربوط به مالیات و ۵۰ درصد سود ویژه است در حالی که از شرکت های خصوصی فقط ۲۵ درصد مالیات گرفته می شود.

وی افزود: صرفه جویی در شرکت های دولتی موجب درآمدزایی برای دولت نمی شود و این از اساس درست نیست.

خانلو گفت: آنچه که در بودجه شرکت های دولتی به عنوان سایر پرداخت ها آمده است مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی یا یارانه گندم و … است.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: