bazarnews

کد خبر: ۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مدیر کل گمرک آستارا:
مدیر کل گمرک آستارا از اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر این شهرستان به شماره ۲۰۲۰۲، برای فعالیت گمرک در این منطقه خبر داد و این امر را زمینه ساز تحول و رونق اقتصادی دانست.

رسول امیدی در نشست رسانه ای بمناسبت روز جهانی گمرک در اداره کل گمرک آستارا گفت: پیش از این با توجه به فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی، ترخیص کالا از بندر آستارا با تشریفات گمرک زمینی انجام می شد.

امیدی افزود: با وجود کمبود نیروی انسانی، به زودی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در ساختمانی در نزدیکی بندر، فعال خواهد شد و امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده، زیرساخت هایی نظیر فیبر نوری توسط سازمان بنادر و دریانوردی فراهم شود.

وی تخفیف هزینه انبار، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تبدیل و بسته بندی کالا جهت صادرات مجدد را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی برشمرد.

مدیر کل گمرک آستارا از مسئولان خواست با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی آستارا، زمینه رونق و تحول اقتصادی را فراهم کنند.

هیأت وزیران اسفندماه ۱۳۹۳ به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در استان گیلان را با حوزه فعالیت های دریایی، بندری، صنایع و خدمات وابسته و لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و ابلاغ کرده بود.

منطقه ویژه اقتصادی آستارا به وسعت ۶۱ هکتار درمحدوده بندر چند منظوره این شهرستان در خشکی و شاخه های موج شکن دریایی آن ایجاد شده است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بندر این شهرستان از فروردین ماه سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ایرنا/

برچسب ها: گمرک ، آستارا ، منطقه ویژه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: