bazarnews

کد خبر: ۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
مدیران دیجیتال در بانکداری آینده
آینده‌پژوه و نظریه‌پرداز استرالیایی گفت: در آینده انتظار می‌رود که مدیران عامل بانک‌ها دیجیتال شوند و فناوری در شعب نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

برت کینگ آینده‌پژوه و نظریه‌پرداز استرالیایی در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: امروزه اشتیاق افراد برای استفاده از فناوری‌های مرتبط با بانکداری افزایش پیدا کرده و برای مثال در چین درصد قابل توجهی از مردم از طریق گوشی‌های هوشمند خود چندین میلیارد دلار تراکنش انجام می‌دهند و بطور کل پرداخت های موبایلی بیشتر از پرداخت های کارتی است. این رویه به معنی تغییر عظیم در بانکداری است.

وی افزود: موبایل بانک ها بسیاری از مشکلات را در لحظه برای مشتریان حل می کنند و چالشی برای بانک ها در سرتاسر جهان هستند که قادر به ارائه بسیاری از خدمات بانکی به مشتریان هستند و در آینده هیچ بانک فیزیکی وجود نخواهد داشت و برای باز کردن حساب دیگر نیازی به امضاء در شعب نیست.

وی ادامه داد: علی بابا با ایجاد پلتفرم پرداخت خود موسوم به «علی پی» به کاربران این امکان را داده تا به جای کارت های بانکی با استفاده از کیف های الکترونیکی که برنامه آن در گوشی های هوشمند قرار دارد بتوانند حساب های خود را نگهداری و اقدام به پس انداز کنند.

کینگ گفت: موبایل بانک ها به سرعت در حال جذب مشتری هستند و سریع ترین رشد در بانکداری به موبایل بانک ها بر می گردد. یکپارچکی فناوری بلاک چین در بانکداری آینده یک اصل است و می توان از بکارگیری فناوری در بانک ها میزان خدمات به مشتریان را بهبود داد و از فناوری برای باز طراحی بانک ها بهره برد.

این آینده پژوه در ادامه گفت: در آینده چالش انسان با هوش مصنوعی را در صنعت های مختلف خواهیم داشت و در حال حاضر سرمایه گذاری در هوش مصنوعی روبه افزایش است. ایجاد اپلیکیشن های بانکداری حاکی از استقبال مردم از فناوری در بانکداری الکترونیک است.

وی افزود: پلتفرم پرداخت «علی پی» یا «وی چت» برای پرداخت های بدون نیاز به کارت های بانکی و انتقال سریع وجه استفاده می شود و در آمریکا از اپلیکیشن «اوبر» برای پرداخت کرایه تاکسی بدون استفاده از پول نقد و با استفاده از حساب خود در اپلیکیشن های بانکی این کار را انجام می دهیم.

به گفته برت کینگ، سناریو در آینده بانکداری می تواند برای مثال به این شکل باشد زماینکه خرید می کنیم و پول کافی در حساب خود نداریم، با استفاده از درخواست مبلغ مورد نیاز را تامین کنیم و یا اینکه توانایی ما به لحاظ مالی برای قدرت خرید محاسبه شود.

وی در پایان گفت: تا سال ۲۰۲۵ افراد زیادی در جهان بدون نیاز به حضور در بانک ها و عملیات امضاء، حساب باز می کنند و مشورت مالی زیادی را دریافت می کنند. در آینده مدیر عامل دیجیتالی در بانک ها خواهیم داشت و فناوری در شعب بانک ها نقش بسزایی دارد و عملیات های بانکی بسیار امن تر از الان خواهند بود.

بانکداری ایده‌ال/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: