bazarnews

کد خبر: ۴۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:
محمدرضا پورابراهیمی از تدوین سند ملی برای افزایش سواد مالی و اقتصادی مردم ایران خبر داد و گفت: در متون درسی دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا زمان اخذ دیپلم موضوع آموزش‌های همگانی با رویکرد تخصصی گنجانده می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمدرضا پورابراهیمی در تشریح نشست دیروز(چهارشنبه 10 بهمن ماه) کمیسیون اقتصادی با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، رئیس سازمان بورس، اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و رئیس سازمان بورس کالا، گفت: این نشست با هدف لزوم تدوین سند ملی برای افزایش سواد مالی و اقتصادی در کشور برگزار شد که در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات کشور در خصوص افزایش ارتقاء سواد مالی و اقتصادی برای بهبود شرایط سواد اقتصادی در کشور ارائه شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع سواد اقتصادیبه فرهنگ‌سازی در کشور نیاز دارد، افزود: باید براساس یک برنامه زمان‌بندی روی موضوع فرهنگ سازی سواد مالی کار شود و برای اینکه بتوان شرایط را برای انجام رفتار اقتصادی مبتنی بر رویکرد افزایش کارایی و بهره‌وری در بخش عمومی فراهم کرد باید سواد اقتصادی مردم را افزایش داد.

برای افزایش سواد مالی مردم، باید تمامی اقدامات در یک چارچوب هدفمند، برنامه‌ریزی و عملیاتی شود

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده اقدامات برای افزایش سواد مالی به صورت پراکنده، غیرهدفمند و غیر استاندارد انجام می‌شود، ادامه داد: برای افزایش سواد مالی مردم، باید تمامی اقدامات در یک چارچوب هدفمند، برنامه‌ریزی و عملیاتی شود تا بتوان با استانداردسازی یک ظرفیت جدید در حوزه آموزش همگانی در کشور ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش یک سند همکاری را با دستگاه‌های اقتصادی امضا می‌کند تا بتوان در متون درسی دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا زمان اخذ دیپلم موضوع آموزش‌های همگانی با رویکرد تخصصی را گنجاند، اظهار داشت: این موضوع می‌تواند به افزایش سواد مالی مردم ایران در دهه‌های آینده کمک کند که در این راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعلام آمادگی کرده تا در حوزه دانشگاهی، سواد مالی دانشجویان را افزایش دهد.

کمیسیون اقتصادی در حال حاضر محور بررسی افزایش سواد مالی در ایران شده است

پورابراهیمی افزود: مقرر شده جلسه دوم بررسی موضوع سواد مالی و افزایش آن در کشور ظرف هفته‌های آینده برگزار و گزارشی در این خصوص تهیه شود تا بحث تدوین سند ملی افزایش سواد مالی و اقتصادی در ایران با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی در حال حاضر محور بررسی افزایش سواد مالی در ایران شده تا با یک نگاه قانونگذاری این موضوع با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی شود.

 

 

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: