bazarnews

کد خبر: ۴۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
افزایش قیمت گوشت در یزد در حالی ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌ و در حال توزیع است؛ همین امر باعث شده که گلایه خانواده های کم برخوردار استان را در پی داشته باشد.

یکی از جوانان یزدی که به تازگی ازدواج کرده و به اصطلاح سر خانه و زندگی‬‬ اش رفته به خبرنگار ایسنا گفته، وقتی نمی‌توانیم از پس خرید چند کیلو میوه بربیاییم، چطور می‌توانیم گوشت بخریم. واقعیت این است که با این حقوق ناچیز کارگری و وضعیت فعلی قیمت‌ها، برای خوردن برخی از غذاها خودمان را میهمان خانه پدر و مادرمان می‌کنیم.
محمد دهقان، یکی دیگر از شهروندان یزدی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می‌کند: نگرانیم هر چه به عید نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت گوشت بیشتر شود. شاید در کنار اینکه از ماهی پلوی شب عیدمان فاکتور گرفته‌ایم، باید مهمانانمان را با آش سیر کنیم و قید گوشت در غذایمان را بزنیم.
ریحانه زارع، دانشجوی ساکن یزد نیز می‌گوید: یک دانشجو علاوه بر هزینه‌های خوابگاه و دانشگاه، باید مخارج خود را نیز تأمین کند و پرداخت این قیمت‌ها در توان قشر دانشجو نیست. با 20 هزار تومان پول، تنها یک تکه کوچک استخوان و مقدار کمی گوشت از قصابی خریدم که این میزان برای پختن غذای یک نفره در یک وعده کفایت می‌کند ولی 20 هزار تومان هم برای این قشر مبلغ ناچیزی نیست.
عزرا دهقانی محمد آبادی، یکی از شهروندان یزدی در رابطه با وضعیت گوشت قرمز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: متأسفانه قیمت گوشت گوسفند افزایش یافته و توان خرید ما به همان میزان کاهش یافته است.
وی که به گفته خود مسئولیت خانواده‌ای چهار نفره را بر عهده دارد، از ناتوانی در خرید گوشت گلایه می‌کند و می‌گوید: اگر قبلاً هفته‌ای یک کیلو گوشت مصرف می‌کردیم، دیگر باید به ماهی یک کیلو گوشت بسنده کرد.
پیش از این معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت یزد با اشاره به افزایش گوشت قرمز گوسفندی در این استان طی روزهای آتی، از اقدامات تأثیرگذار انجام شده در جهت کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد خبر داده بود. 
علی افشارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: متأسفانه یزد در حوزه‌ی دام تولیدکننده نیست و همین امر منجر شده تا تغییر قیمت گوشت در سایر استان‌ها بر قیمت عرضه آن در استان یزد تأثیرگذار است. 
وی با بیان اینکه گوشت گرم گوسفندی در استان‌های همجوار با قیمتی بیش از 80 هزار تومان عرضه می‌شود، ادامه داد: برای جذب گوشت گرم گوسفندی ناگزیر به افزایش قیمت هستیم، اما این قیمت نیز از سایر استان‌ها کمتر خواهد بود.
افشار پور، قیمت کنونی گوشت گرم گوسفندی در استان را 67 هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت این کالا در بازار آزاد بیش از این میزان و با قیمت حدود 75 هزار تومان عرضه می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه هنوز قیمت جدیدی برای گوشت گرم گوسفندی ارائه و مصوب نشده است، گفت: هرچند به احتمال زیاد افزایش قیمت چندان با قیمت فعلی بازار آزاد تفاوت نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز تنظیم بازار نیز در حال توزیع است، اظهار کرد: هر شهرستان متناسب با جمعیت و سهمیه‌بندی خود، گوشت منجمد گوساله و گوشت گرم گوسفندی دریافت می‌کند که در شهر یزد نیز در 50 فروشگاه مختلف توزیع می‌شود.
افشارپور ادامه داد: متقاضیان گوشت قرمز تنظیم بازار می‌توانند از طریق شماره تماس‌های 5-36248051، 36247377، 4- 35252012 از محل توزیع این گوشت آگاه شوند.
به گفته‌ی وی، البته در هر فروشگاه یک بازرس از سازمان صمت استان حضور دارد، اما شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف با شماره 124 تماس و موارد تخلف را گزارش دهند.
وی در مورد توزیع گوشت مرغ گرم تنظیم بازار و تأثیر آن بر قیمت بازار عرضه، اظهار کرد: مرغ گرم در حال حاضر هر کیلو 13 هزار و 500 تومان در بازار استان عرضه می‌شود و در عین حال توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت 10 هزار و 900 تومان تا تعدیل و ثبات قیمت آن در بازار استان ادامه خواهد داشت.
افشارپور افزود: توزیع عادلانه گوشت گرم مرغ در شهرستان‌ها نیز متناسب با جمعیت و میزان مرغ دریافتی انجام می‌شود تا قیمت مرغ در چند روز آینده کاهش یابد.
این مسئول در رابطه با اجرای طرح کاهش قیمت مرغ از سوی شرکت‌های پشتیبانی امور دام نیز تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری جهاد کشاورزی و تعاونی‌های مرغداران استان طرحی را برای کنترل قیمت بازار مرغ در دست اجرا دارد که این طرح شامل دریافت نهاده‌های دولتی و تحویل مرغ با قیمت تنظیم بازار است که اجرای آن اقدام مؤثری در کنترل قیمت بازار مرغ خواهد بود.

فصل اقتصاد/

برچسب ها: گوشت ، گرانی ، یزد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: