bazarnews

کد خبر: ۴۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با حمیرا ریگی پیش از عزیمت به برونئی بر لزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط‌گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت‌ها و معرفی زیبایی‌های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

حمیرا ریگی زیروکی نخستین سفیر زن اهل سنت جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به محل مأموریت خود، با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

قاضی‌عسکر لزوم توجه به توسعه مناسبات ایران و برونئی را یادآور شد و معرفی انقلاب اسلامی و ویژگی‌ها و دستاورد‌های آن در چهل سال گذشته را ضروری خواند.

وی به شرایط امروز بین‌المللی و فتنه‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی و مردم کشورمان اشاره و تاکید کرد: تقویت و توسعه ارتباطات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های مختلف بویژه کشور‌های اسلامی باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به سابقه روابط تهران و دارالسلام، برونئی می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران مشارکت کند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی برای همکاری در حوزه حج بین دو کشور وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این حوزه با برونئی همکاری و تجربیات خود را به این کشور منتقل کند.

حمیرا ریگی، سفیر ایران در برونئی نیز گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران _. دارالسلام ارائه و ابراز امیدواری کرد که بتواند در دوره مأموریت خود روابط و مناسبات دو کشور مسلمان را هرچه بیشتر تحکیم و تقویت بخشد.

او همچنین نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به وحدت را یادآور شد و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط‌گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت‌ها و معرفی زیبایی‌های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: نگاه اسلام به زن نگاه رو به رشدی است که با تمام دنیا تفاوت دارد و طرح آن در کشور‌های دیگر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

حمیرا ریگی زیروکی که به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سفیر کشورمان در برونئی منصوب شده است، پیش‌تر سمت فرماندار شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان را عهده دار بود.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: