bazarnews

کد خبر: ۴۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
نارضایتی ترامپ از روند صلح افغانستان سبب شده تا نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تلاش کند هرچه زودتر این روند به نتیجه برسد.

پس از تعیین «زلمی خلیلزاد» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، این دیپلمات آمریکایی دیدار با طالبان را در ماه سپتامبر آغاز کرد، اما با وجود گذشت چند ماه و به نتیجه نرسیدن گفتگو‌ها و ایجاد یک توافق به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا صبر خود را از دست داده است.

«آسوشیتدپرس» در مطلبی عنوان کرد که نارضایتی ترامپ و ناامیدی وی از جنگ پایان ناپذیر و پرهزینه افغانستان و همچنین گزارش‌های مبنی بر کاهش نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان حس اضطراب را برای ماموریت خلیلزاد بوجود آورده است.

شتابزدگی خلیلزاد برای به نتیجه رساندن گفتگو‌های صلح سبب شده تا مقامات افغان نیز از ایجاد توافق پشت پرده واشنگتن و طالبان نگران شوند و این نگرانی در اظهارات اخیر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز مشهود است.

طالبان با وجود دیدار‌های متعددی که در چند ماه اخیر با نمایندگان آمریکا و شماری از کشور‌های منطقه داشته است، اما تاکنون از مذاکرات مستقیم با مقامات دولتی خودداری کرده و بر این موضع نیز پافشاری می‌کند.

آسوشیتدپرس در ادامه می‌افزاید: طالبان که کنترل حدود نیمی از کشور را در دست دارد از موضع قدرت بر سر میز مذاکره حضور یافته است و حملات مرگبار و روزانه آن‌ها بر نیرو‌های افغان سبب شده دولت افغانستان و آمریکا آمار مربوط به تلفات نیرو‌های امنیتی را محرمانه اعلام کنند.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: