bazarnews

کد خبر: ۴۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد:
محمدحسین فرهنگی با اشاره به اقدام یکی از کارمندان دولت در مجلس برای جمع آوری امضا از نمایندگان برای طرح تشکیل وزارت بازرگانی از وزارتخانه‌های تولیدی گفت: تفکیک این وزارتخانه‌ها به نفع کشور نیست و هزینه‌های بسیاری را به ملت و دولت تحمیل خواهد کرد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: محمدحسین فرهنگی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر جدید بهداشت در مجلس گفت: این چندمین بار است که دولت خواستار احیای وزارت بازرگانی می شود. طی دوبار قبلی که دولت خواستار تفکیک وزارت بازرگانی شده بود، نمایندگان مجلس با بررسی های کارشناسی با آن به صورت قاطع مخالفت کردند.

آثار مثبت ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی

فرهنگی با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی اظهار داشت: این ادغام به منظور یکپارچه سازی مدیریت تولید و تجارت و در جهت کاهش حجم و اندازه دولت صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی ناهماهنگی ها میان تولید و تجارت از بین رفت و این موضوع آثار بسیار مثبتی در بخش کشاورزی داشت. به عنوان مثال تراز تجاری بخش کشاورزی طی سال های اخیر بهبود پیدا کرد و این موضوع کمک شایانی در جهت صرفه جویی منابع ارزی و حمایت از تولید داخلی بود.

جمع آوری امضا در مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی توسط کارمند دولت

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تایید موضوع جمع آوری امضا در صحن مجلس برای تهیه طرح احیای وزارت بازرگانی گفت: جمع آوری امضا برای طرح تفکیک وزارت بازرگانی طی دو روز گذشته توسط یکی از کارمندان دولت در مجلس انجام می شد.

فرهنگی اظهار داشت: تفکیک وزارت بازرگانی در مقطع کنونی هزینه های بسیاری را به دولت و کشور تحمیل خواهد کرد و به هیچ عنوان نباید این وزارتخانه ها از یکدیگر جدا شوند. دولت باید برای کاهش مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی برنامه ریزی بهتری انجام دهد؛ درحالیکه تفکیک این وزارتخانه ها در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی دولت را افزایش خواهد داد.

دولت بجای تفکیک وزارت بازرگانی ساختارهای فعلی خود را تقویت کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به منظور رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام به افزایش نظارت بر سامانه های توزیع نماید تا دست دلالان از بازار این محصولات کوتاه شود. در وضعیت کنونی دلالان اقدام به افزایش مشکلات بازار محصولات اساسی کردند که نباید دولت خود را بیهوده مشغول مسئله تفکیک وزارتخانه ها نماید.

وی در پایان اظهار داشت: دولت با تقویت وزارتخانه های فعلی و انتخاب معاونین بازرگانی مناسب برای وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، می تواند مشکلات بازار محصولات کشاورزی را بهبود بخشد.

 

مقاومتی نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: