bazarnews

کد خبر: ۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می دهد:
مجید افلاکی دبیر انجمن صنایع گوشتی گفت: میزان مصرف سرانه گوشت در ایران برای هر نفر سالی 6 کیلو گرم است که این رقم در ترکیه 27 کیلو، اروپا 45 کیلو و کانادا 70 کیلو است و این یک نوع فقر غذایی محسوب می شود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز : آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل نشان می دهد که استرالیا و آمریکا به ترتیب با 116 و 115 کیلوگرم در سال در صدر فهرست بیشترین مصرف کنندگان گوشت جهان هستند. در مورد ایران، آمار دقیقی وجود ندارد اما مسئولین مرتبط در این رابطه اظهارات متفاوتی داشته اند که به آن ها خواهیم پرداخت.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی دراین باره گفت: قدرت خرید مردم کم شده است به طوری که تا سال های پیش مصرف سرانه گوشت 12 تا 12.5 کیلو بود و الان 9 تا 9.5 کیلو شده است یعنی سه کیلو مصرف سرانه کمتر شده است. به طوری که اگر در دوسال پیش کسی به خرید می رفت دو کیلو گوشت می خرید و از درب مغازه بیرون می آمد اما الان به یک و نیم کیلو اکتفا می کند.

پیش تر، کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفته بود : بر اساس داده‌های مرکز آمار و بانک مرکزی، سهم انواع گوشت از هزینه خانوار از ۶.۱ درصد در سال ۱۳۸۵ به ۵.۴ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است؛ ضمن اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز طی سال‌های گذشته نوسانات زیادی داشته و به ۱۱.۴۳ کیلوگرم در سال گذشته رسیده است؛ درحالی که بر اساس آمار بانک مرکزی، سرانه مصرف گوشت قرمز در خانوار شهری طی دهه گذشته، بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مجید افلاکی دبیر انجمن صنایع گوشتی نیز ایران را دچار فقر غذایی دانسته بود و گفته بود: میزان مصرف سرانه گوشت در ایران برای هر نفر سالی 6 کیلو گرم است که این رقم در ترکیه 27 کیلو، اروپا 45 کیلو و آمریکا و کانادا 70 کیلو است و این یک نوع فقر غذایی محسوب می شود.

 با بررسی آمار مصرف سایر مواد غذایی کشور و میانگین های جهانی به روشنی پیداست که ایران در وضعیت غذایی درستی قرار ندارد و اختلاف زیادی سایر کشورهای دنیا دارد.

 

 

 

مصرف گوشت

برچسب ها: گوشت ، مصرف گوشت ، جهان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: