bazarnews

کد خبر: ۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، در مراسمی با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ساختمان جدید اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین و بخش اورژانس و MRI بیمارستان تامین اجتماعی رازی قزوین افتتاح شد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم دکتر نوربخش اظهار کرد: نظام اسلامی امروز به مدیران پاک دست، سخت کوش و متعهدی چون مرحوم دکتر نوربخش نیاز جدی دارد تا مسائل حل شود.

محمدحسن زدا گفت:در جمهوری اسلامی ایران، سازمان تامین اجتماعی مدال افتخار کشور است و توانسته خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کند. این سازمان در حال حاضر ماهانه بیش از 70 هزار میلیارد ریال برای درمان، مستمری و سایر مصارف هزینه می کند و این در حالی است که این منابع بدون اتکا به دولت تامین می شود.

وی افزود: تامین اجتماعی سازمانی است که به طور مستقل منابع خود را تامین می کند و باری بر دوش دولت نیست بلکه در واقع یار قوه مجریه در اداره امور رفاهی کشور است.
زدا اضافه کرد: منابع سازمان تامین اجتماعی همگی با همکاری کارفرمایان و همت و تلاش صادقانه کارگرانی بدست می آید که چرخ های صنعت کشور به دست آنها می چرخد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به گوشه ای از دستاوردهای این سازمان بعد از انقلاب اسلامی گفت: در سال 57 از هر پنج نفر تنها یک نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بود اما امروز از هر 2 ایرانی یک نفر از این سازمان خدمات می گیرد.
وی گفت: تعداد مستمری بگیران در سال 57 تنها 90 هزار نفر در کل کشور بود اما با اقدامات انجام شده و گسترش خدمات به تمام کشور هم اکنون 3 میلیون و 500 هزار نفر از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
زدا، توسعه خدمات درمانی و تاسیس بیمارستان های تامین اجتماعی را نیز از دیگر دستاوردهای بزرگ این سازمان عنوان کرد و گفت: با این خدمات میزان مرگ و میر که پیش از انقلاب اسلامی 18 نفر در هزار بود امروز به هشت نفر در هزار رسیده است.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز امری ضروری است اما این تجهیزات و ساختار فیزیکی دریک سوی کار است و کرامت انسانی در سوی دیگر خدمت قرار دارد لذا باید احترام، کرامت و جایگاه کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان بخوبی حفظ شود.

وی اظهارداشت: باید تلاش کنیم تا سازمان تامین اجتماعی به یک خانه امن برای افراد تحت پوشش تبدیل شود و در این سازمان با تکریم و احترام با بیمه شدگان و بازنشستگان برخورد شود.

استاندار قزوین نیز در این مراسم تصریح کرد: باید اذعان کرد هیچ منتی در خدمت رسانی به مردم نداریم اما چون استکبار می خواهد نظام را ناکارآمد جلوه دهد باید بگوییم چه خدماتی به مردم داده شده تا بدخواهان را ناامید کنیم.

عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: خدمات بیمه ای و سیستم هایی که برای سهولت در کار ایجاد شده ارزشمند است البته نیازها تمام شدنی نیست و خدمات ارزشمندی در نظام انجام شده اما با یک توسعه نامتوازن مواجه بودیم که امروز باید آن را جبران کنیم. کارهای خوبی هم صورت گرفته که باید تقدیر شود . سازمان تامین اجتماعی به صورت درآمد، هزینه ای اداره می شود و مدیریت در آن سخت است اما در استان آمادگی داریم با همکاری این سازمان کارهای مشترکی اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولت باید برای پرداخت150 هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی جدی باشد و هر سال بخشی از آن را بپردازد تا خدمات این سازمان دچار چالش نشود.

داود محمدی یادآورشد: در شرایط سخت اقتصادی این که در استان قزوین فقط 35 میلیارد تومان پروژه در یک بخش درمانی افتتاح می شود تا سلامت مردم تضمین شود جای تقدیر دارد. همچنین از اقدامات ارزنده این سازمان مانند بازرسی الکترونیکی، ابلاغ الکترونیکی و نسخ الکترونیکی قدردانی می کنیم.

وی گفت: سازمانی که 42 میلیون نفر جمعیت کشور را تحت پوشش دارد حتما مهم است لذا از دولت انتظار داریم برای جلوگیری از رکود در فعالیت های این سازمان نسبت به پرداخت مطالبات خود اقدام کند.

 محمدی در ادامه ضمن حمایت از سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به جامعه عظیم تحت پوشش آن گفت: هم اکنون زمان آن رسیده که افرادی برای مدیریت سازمان تامین اجتماعی منصوب شوند که اشرافیت آنان به مسایل کارگری ثابت شده باشد.

نماینده دیگر مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: سلامت و حوزه های درمانی نیازمند تعامل چند جانبه است و امیدواریم مباحث سلامت و درمان مردم از سوی مسئولان جدی تر گرفته شود.

سیده حمیده زرآبادی گفت: هتلینگ بیمارستانی در استان خوب است اما سرانه تخت بیمارستانی پایین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: ضریب پوشش بیمه ای در استان 63 درصد است و ماهانه 130 میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم.

سیروس نصیری اظهار کرد: استان قزوین در حوزه بیمه ای جایگاه خاصی دارد و 234 هزار بیمه شده اصلی داریم که 159 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

وی بیان کرد: در استان قزوین  70 هزار بازنشسته داریم که یک سوم آنها در ردیف مشاغل سخت و زیان آور هستند.

نصیری یادآورشد: درتعامل با دستگاهها و نهادهای اجرایی دربالاترین سطح قرار داریم و با کانون های بازنشستگی، تشکل های کارگری و کارفرمایی و اتاق بازرگانی تعامل خوبی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: کارفرما را شریک سازمان می دانیم و باور داریم بدون بیمه شده و کارفرما قادر به ادامه خدمت نیستیم.

نصیری افزود: امروز 8 هزار بیمه شده جدید و 2300 بازنشسته جدید در استان داریم  و بیش از 30 نوع خدمات غیر حضوری ارائه می شود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز گفت: فضای جدید اورژانس تجهیرات ام ار ای و ساختمان جدید اداری تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی شرایط مطلوبی را برای خدمت رسانی مهیا کرده است.

دکتر محمدصادق بابایی افزود: در سال جاری بخش ال دی ار و هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان را افتتاح کردیم تا خدمات مناسب تری به بیماران ارائه شود.

گفتنی است، ساختمان جدید اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین، بخش ام آر آی و اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی رازی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 6 هزار و 333 متر به بهره برداری رسید.

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: