bazarnews

کد خبر: ۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات محصولات کشاورزی براساس گواهی بهداشتی کشورهای مبدا و مقصد انجام می شود، گفت: با انجام تحقیقات آزمایشگاهی مرغ ایران برای صادرات به کشور روسیه به مرحله نهایی گواهی بهداشتی این ۲ کشور رسیده است.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه افتتتاح ساختمان دامپزشکی مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: اگرچه اکنون صادرات گوشت مرغ ایران براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار ممنوع است اما ضوابط بهداشتی صادرات این ماده پروتئینی از ایران به کشور روسیه نهایی شده است .
وی ادامه داد: دامپزشکی ایران تمامی محصولات وارداتی را در کشور مبدا به لحاظ محل تولید و فرایند بسته بندی مورد ارزیابی قرار می دهد به طوریکه امروزه واردات ملکه زنبور عسل، گوشت های منجمد و گرم، چرم و دیگر محصولات مطابق با ضوابط بهداشتی ایران انجام می شود.
وی تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان را از بیماری های مهم دام و طیور عنوان کرد و گفت: پارسال ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخمگذار به دلیل انفلوانزا پرندگان معدوم شد ولی امسال با کنترل این بیماری، خسارت قابل توجهی نداشته ایم.
دکتر رفیع پور گفت: ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و پارسال حدود ۱۳ میلیون راس دام در کشور ذبح شد که امسال حدود ۱۰ درصد به دلایل مختلف کمتر ذبح شده است.
 ایرنا/

برچسب ها: مرغ ، ایران ، سوریه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: