bazarnews

کد خبر: ۴۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
بانک ملی ایران به منظور رونق هرچه بیشتر کسب و کار در کشور، پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی را یکی از مهم ترین اولویت ها و سیاست های کاری خود قرار داده است به طوری که طی سال های اخیر صدها بنگاه اقتصادی با تسهیلات این بانک از رکود و بحران خارج شده اند .

پرداخت تسهیلات به بنگاه ها جهت رونق اقتصادی از مهم ترین رویکردهای این بانک طی سال های گذشته بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی و نیاز کشور به سازندگی نیز این بانک در کنار مردم و دولت گام برداشت به گونه ای که تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات پرداختی به بخش های اقتصادی همواره سهم قابل توجه ای در مجموع تسهیلات پرداختی این بانک داشته است . 
از سویی شرایط اقتصادی کشور طی سالهای اخیر برخی پروژه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را دچار محدودیت‌های تولید کرد یا آن ها را از توسعه بازداشت که بانک ملی ایران با رصد شرایط موجود به یاری این بنگاه ها شتافته و تا حد امکان آنها را به ادامه حیات ترغیب کرده است . 
این بانک طی سال 88 تا پایان آذر ماه امسال به صدها بنگاه اقتصادی و واحدهای مختلف تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف کشور تسهیلات پرداخت کرده است. طی این مدت تعداد یک میلیون و 58 هزار و 893 فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ 787 هزار و 503 میلیارد ریال به واحد تولیدی و بنگاه های اقتصادی اختصاص یافته است . 
همچنین بانک ملی ایران در راستای همسویی با سیاست های دولت در جهت توسعه طرح های اشتغال زا و کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی، بیش از یک میلیون و 681 هزار فقره تسهیلات به ارزش 673 هزار و 603 میلیارد ریال طی سال گذشته به اقتصاد کشور تزریق کرده است . 
این بانک در راستای به کارگیری ظرفیت های خود در جهت رونق بخش های اقتصادی و با توجه به جایگاه بخش صنعت و معدن در اقتصاد کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در سال گذشته بالغ بر 86 هزار و 655 میلیارد ریال تسهیلات در 26 هزار و 912 فقره پرداخت کرده است . 
سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات پرداختی بانک به بخش های مختلف اقتصادی در مدت مذکور، بالغ بر 63 هزار و 334 فقره به ارزش 27 هزار و 215 میلیارد ریال بوده است . 
در سال گذشته همچنین بیش از یک میلیون و 424 هزار فقره تسهیلات نیز به ارزش 480 هزار و 733 میلیارد ریال به بخش خدمات و 759 فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و 351 میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است . 
راهگشایی و اقدامات حمایتی بانک ملی ایران از بخش های اقتصادی به اندازه ای چشمگیر بود که بسیاری از مسئولان کشور رویکرد این بانک را مورد تقدیر قرار داده اند و از بانک ملی ایران به عنوان عصای نظام اقتصادی کشور و بازوی پرتوان دولت نام برده اند . 
عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز اخیرا از بانک ملی ایران به عنوان بانک اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و عصای نظام اقتصادی کشور یاد کرده است که به عنوان بازوی پرتوان دولت، در شرایط اقتصادی موجود کشور ایفای نقش می کند . 
بانک ملی ایران در ادامه سیاست های حمایتی خود در سال جاری نیز تعداد یک میلیون و 634 هزار و 557 فقره تسهیلات به بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و ساختمان، صادرات و... پرداخت کرده است که ارزش ریالی آن به 793 هزار و 819 میلیارد ریال می رسد . 

فصل تجارت/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: