bazarnews

کد خبر: ۴۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطعه‌سازان با کاهش نیروی کار که در نتیجه بدهکاری خودروسازان اتفاق افتاده وضعیت مناسبی ندارند و باید فکری به حال این صنعت مهم در کشور کرد.
صنعت قطعه‌سازی به عنوان یکی از صنایع مادر و تأمین‌کننده نیازهای خودروسازان در وضعیت کنونی کشور با مشکلات متعددی از جمله نبود نقدینگی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه مواجه است. از طرفی شرکت‌های خودروساز با پرداخت نکردن مطالبات خود به قطعه سازان، ضمن کاهش حجم نقدینگی تولیدکنندگان قطعه، بار مضاعفی را به صنعت دیرین قطعه‌سازی کشور وارد آورده‌اند.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در خصوص وضعیت قطعه‌سازی در کشور گفت: شرایط کنونی و وضعیت قطعه‌سازی تعریف چندانی نداشته و نبض آن کند می‌زند. خودروسازان، قطعه‌سازان را در وضعیتی که شاهد آن هستیم نگه داشته‌اند تا بتوانند امتیازات بیشتری را از دولت بگیرند.

وی گفت: قطعه‌سازان وضعیت بدی دارند و دولت باید پول و امتیازی را که می‌خواهد به خودروسازی‌ها بدهد به صورت مستقیم به قطعه‌سازی‌ها تزریق کند.

منصوری با تاکید بر اینکه با ادامه این روند به زودی قطعه‌سازی کشور ورشکسته می‌شود، افزود: قطعه‌سازان با کاهش نیروی کار که در نتیجه بدهکاری خودروسازان اتفاق افتاده وضعیت مناسبی ندارند و باید فکری به حال این صنعت مهم در کشور کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تاکنون مبالغ زیادی از سوی دولت به خودروسازی‌ها داده شده و حدود یک میلیون خودرو پیش فروش شده است که در نتیجه کمک دولت به خودروسازی است ولی با وجود این کمک‌ها، خودروسازان بدهکار قطعه‌سازان هستند و روز به روز این وضعیت تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت قطعه‌سازان باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، ادامه داد: تا به امروز خودروسازی داخلی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند.

منصوری در ادامه عنوان کرد: دولت باید به جای پرداخت مستقیم مبالغ به خودروسازان، به قطعه‌سازان کمک کند تا بدین‌گونه تسویه‌حساب صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: نباید اجازه دهیم سرنوشت موسسات و بانک‌های غیرمجاز که علاوه بر اینکه پول مردم را خوردند و به بیت‌المال ضرر زدند و دولت نیز مجبور شد از جیب بیت‌المال قرض‌های آن‌ها را پرداخت کند دوباره و در حوزه‌ای دیگر مثل قطعه‌سازی خودرو اتفاق بیفتد.

 
اقتصاد24/
برچسب ها: خودروسازی ، خودرو ، مجلس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: