bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
یک عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تلاش کارکنان وزارت کشاورزی و پایین بودن حقوق و مزایای ‌آن‌ها گفت: دولت به این موضوع واقف است اما مشکلی که مطرح می‌کند، مواجه بودن با کمبود منابع مالی است.

درباره ناهماهنگی‌ها در نظام پرداخت کارکنان دولت با اشاره به وضعیت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما پیگیری‌ها را انجام داده‌ایم و بنده خودم یکی از افرادی هستم که پیگیر مطالبات کارکنان و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی هستم.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم کارکنان این وزارتخانه دارند بیشترین خدمت را در این کشور انجام می‌دهند و الان از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند، زمانی که به روستاها سرکشی می‌کنم، می‌بینم که کارکنان وزارت جهاد به عنوان افرادی مروج در امر کشاورزی و دامداری و آبزی‌پروری مشغول آموزش و هدایت و حمایت از این بخش هستند و در کنار کشاورزان دلسوزانه مشغول فعالیت هستند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در مناطق دوردست برای خدمت‌رسانی حاضر می‌شوند، اظهار کرد: کارکنان وزارت جهاد در روستاهایی که تاکنون پای هیچ کارمندی به آن‌جاها نرسیده حاضرند و در حال ارائه خدمات و توزیع سم و بذر و کود و نهال و تسهیلات بانکی و... هستند. کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور از اقتصاد مقاومتی که پایه اصلی آن کشاورزی است، حمایت می‌کنند اما از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند.

نماینده اصولگرای مردم بهشهر تصریح کرد: درنتیجه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حمایت جدی خود را از پیگیری مطالبات این عزیزان اعلام کردیم و مراحل در حال طی شدن است اما تحقق این پیگیری‌ها نیازمند این است که دولت لایحه‌ای را به مجلس بدهد که قطعا با نظر موافق مجلس مواجه و پیگیری خواهد شد و به تصویب هم خواهد رسید. ما منتظر این هستیم که دولت در لایحه‌ای جداگانه موافقت خودش را با موضوع همسان‌سازی حقوق این کارکنان اعلام کند.

شاعری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دولت به چه میزان به مشکلات کارکنان وزارت جهاد کشاورزی واقف است؟، اظهار داشت: دولت به این موضوع واقف است اما مشکلی که مطرح می‌کند مواجه بودن با کمبود منابع مالی است.

وی ادامه داد: دیگر مشکلی که دولت آن را مطرح می‌کند، مشکلات اینچنینی برای کارکنان سایر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها است که از جمله این‌ها می‌توان به سازمان حفاظت از محیط زیست، کارکنان دیگر وزارت‌خانه‌ها  که از پایین بودن حقوق و مزایا شکایت دارند، اشاره کرد. دولت همه کارکنان را یکجا می‌بیند، ما هم این عنایت را داریم و به کارکنان دیگر بخش‌ها هم توجه داریم. شاید نشود مشکلات همه کارکنان را یک جا حل کرد ولی ما اعتقاد داریم که بایستی مشکلات آنها را حل کنیم و اولویت اول ما کارکنان وزارت جهاد کشاورزی هستند.

این عضو کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس، رسیدگی به مشکلات کارکنان وزارت آموزش و پرورش و محیط‌زیست را از جمله دیگر اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: حقوق و مزایای این دستگاه‌ها بسیار کم است.

ایلنا/

برچسب ها: کشاورزی ، حقوق ، دولت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: