bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که ۷۰ درصد رقم مصوب مالیات سال را محقق کرده است. بخش اعظم درآمدهای مالیاتی محقق شده مربوط به مالیات کالا و خدمات و مالیات اشخاص حقوقی است.
در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که توانسته حدود ۷۰ درصد درآمدهای مصوب را محقق کند.

طبق قانون بودجه سال ۹۷ درآمدهای مالیاتی بالغ بر ۹۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شد.

در این دوره زمانی، اشخاص حقوقی که عمده آنها را شرکت‌های بزرگ دولتی تشکیل می‌دهند، ۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان مالیات پرداختند. مالیات بر درآمد نیز ۱۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود.

برخلاف دیگر بخش‌های مالیاتی، سهم مالیات بر ثروت ۲۳۶۰ میلیارد تومان بوده که توانسته بیش از رقم مصوب، عملکرد داشته باشد.

*ارقام به میلیاردتومان
 
کدام بخش‌ها در ۹ ماهه امسال بیشتر مالیات دادند +نمودار
 
مالیات بر واردات نیز هرچند نسبت مدت مشابه سال ۹۶ از رشد برخودار است اما به واسطه نوسانات ارزی و محدودیت گروه ۴ کالایی باعث شده تا مالیات این بخش با کاهش جدی روبرو باشد در این مدت ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات بر واردات وصول شد.

مالیات بر کالا و خدمات که عمده آن را مالیات بر ارزش افزوده تشکیل می‌دهد ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. سهم مالیات بر ارزش افزوده ۱۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۷.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ دارد.
 
کدام بخش‌ها در ۹ ماهه امسال بیشتر مالیات دادند +نمودار
 

طبق نمودار فوق، مشخص است که از وصولی انواع مالیات‌ها سهم کدام بیشتر است. مالیات کالا و خدمات سهم ۴۲ درصدی داشته و پس از آن سهم اشخاص حقوقی ۲۳ درصد است. مالیات بر درآمد در رتبه سوم با ۱۸ درصد و مالیات بر واردات با سهم ۱۴درصدی در رتبه چهارم قرار گرفت. آخرین رتبه مالیاتی مربوط به مالیات بر ثروت است./فارس
 
کدام بخش‌ها در ۹ ماهه امسال بیشتر مالیات دادند +نمودار
صبحانه/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: