bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
قیمت جهانی طلا همزمان با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات تجاری امریکا و چین و همچنین روند رو به رشد بازارهای سهام در جهان سه دلار کاهش یافت.

قیمت جهانی طلا حدود سه دلار کاهش یافت و از هر اونس 1313 دلار به هر اونس 1310 دلار رسید.

دلیل کاهش قیمت طلا ترکیبی از چند عامل است که مهمترین آن خوشبینی نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین و به تبع آن تقویت دلار و همچنین رشد بازارهای سهام در جهان است که سرمایه‌ها را به سمت خود جذب کرده است.

قیمت طلا در حالی کاهش یافته است که ریسک‌پذیری در اقتصاد جهانی کاهش یافته است و طبق گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا انتظارات از نتایج مذاکرات تجاری با چین مثبت است.

امروز تمامی بازارهای سهام در جهان روند رو به رشدی را تجربه کردند و همین امر باعث می‌شود که سرمایه‌ها از طلا خارج و به سمت این بازارها سرازیر شود.

قیمت طلا در حالی اکنون در سطح 1310 دلار در هر اونس معامله می‌شود که دیروز حتی از مرز 1314 دلار عبور کرده بود و در آستانه رسیدن به 1315 دلار برای هر اونس شده بود اما به یکباره با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین توافق کنگره بر سر تأمین بودجه امنیت مرزی که به تبع آن خطر تعطیلی دولت فدرال آمریکا را کاهش می‌دهد روند کاهشی خود را آغاز کرد.

در صورتی که مذاکرات تجاری در پکن به خوبی پیش برود انتظار می‌رود که روند کاهش قیمت طلا همچنان کاهش داشته باشد و از طرف دیگر شاهد تقویت دلار در بازارهای جهانی باشیم که طبیعتا این امر قدرت خرید طلا در جهان را کاهش خواهد داد.

با اقتصاد/

برچسب ها: طلا ، دلار ، قیمت جهانی طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: