bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
برای نخستین بار در تاریخ، بدهی عمومی آمریکا از مرز 22 تریلیون دلار عبور کرد و بدهی خانوارهای آمریکایی در سال 2018 به 13.5 تریلیون دلار رسید.

 بدهی عمومی آمریکا برای نخستین بار در تاریخ از رقم 22 هزار میلیارد دلار عبور کرد.

انتظار می رود طی ده سال آینده این بدهی به طور متوسط سالانه یک تریلیون دلار افزایش یابد که دلیل آن نیز هزینه بالای مستمری و خدمات درمانی افرادی بالای 55 سال در این کشور است.

در حال حاضر حدود 76 میلیون نفر بالای 55 سال در آمریکا زندگی می‌کنند که حدود یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

روز گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارش روزانه خود بدهی این کشور را 22.01 تریلیون دلار اعلام کرد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، کسری بودجه دولت آمریکا 2.06 تریلیون دلار بالا رفته است.

دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز برای سال 2019 کسری بودجه 897 میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است که نسبت به 779 میلیارد دلار سال 2018 معادل 15 درصد افزایش خواهد داشت. در واقع کسری بودجه‌ آمریکا به بیش از کل بودجه دفاعی این کشور رسیده است.

این دفتر پیش بینی کرده که کسری بودجه آمریکا در سال 2022 از مرز سالانه یک تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

جاد گرگ و ادوارد رندل، دبیران کمپین "مشکل بدهی را حل کنید" که یکی از پروژه‌های کمیته بودجه مسئولانه دوحزبی در آمریکا است می‌گویند: رکود جدید بدهی در کشور ما نشان دهنده تداوم یک روند غیر قابل قبول در بالا بردن بدهی‌ توسط رهبران ماست که به نسل بعدی تحمیل خواهد شد.

یک کارشناس می‌گوید بدهی کنونی آمریکا 5 برابر تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2018 است و اگر قرار باشد سالانه ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا به تسویه بدهی عمومی آن تخصیص یابد، که البته این اتفاق بعید است، 50 سال طول خواهد کشید که این بدهی صاف شود.

خبر بدتر اما از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا منتشر شده است.

این بانک در گزارش خود آورده است که بدهی خانوارها و بدهی‌های اعتباری شهروندان آمریکایی در اواخر سال 2018 رکورد زده و به مجموع 13.5 تریلیون دلار رسیده است.

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: