bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
شاخص بورس امروز (چهارشنبه) با افت 662 پله ای نسبت به دیروز به رقم 157 هزار و 311 واحدی نزول کرد.

در معاملات امروز یک میلیارد و 560 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و 69 میلیارد ریال در 158 هزار نوبت دادوستد شد.


بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 191 واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 39 واحد کاهش یافت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز 27 واحد پایین رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.


شاخص آزاد شناور 950 واحد کاهش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.


شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 623 واحد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 674 کاهش یافت.


براساس معاملات امروز، نمادهای وبملت (بانک ملت)، رمپنا (مپنا)، وتجارت (بانک تجارت)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر منفی را داشته و شاخص را پایین کشیدند، اما کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

 
** ادامه صدرنشینی گروه بانک


گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 267 میلیون سهم به ارزش 427 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه شیمیایی به ارزش 418 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 370 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.


گروه خودرو با دادوستدی به ارزش 304 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت. گروه سیمان نیز با معاملاتی به ارزش 204 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.

 
** رشد فرابورس

معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) یک واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 935 واحدی قرار گرفت.

امروز در این بازار یک میلیارد و 110 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 859 میلیارد ریال دادوستد شد. نمادهای ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر مثبت را داشته و شاخص را تقویت کردند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: