bazarnews

کد خبر: ۴۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
چند کشور عضو سازمان ملل از جمله ایران، روسیه، کره شمالی، چین، فلسطین و ... در نشستی دخالت در امور داخلی ونزوئلا را رد کرده‌اند.

چند کشور عضو سازمان ملل از جمله ایران، روسیه، کره شمالی، چین، فلسطین و ... در نشستی دخالت در امور داخلی ونزوئلا را رد کرده‌اند.

منابع خبری می‌گویند وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با حضور سفیران کره شمالی، سوریه، ایران، روسیه، چین، فلسطین و ... در سازمان ملل حاضر شده است.

وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای درباره این نشست خاطرنشان کرده گروهی از کشور‌های عضو سازمان ملل متحد تصمیم گرفته‌اند برای پاسداری از منشور سازمان ملل و حقوق تمامی اعضای سازمان ملل، وارد عمل شوند.

در این بیانیه آمده است: «ما به عنوان گروهی مهم از کشور‌هایی اطمینان داریم اکثریت اعضای این سازمان منافع یکسانی [با ما]دارند و بنابراین، برای دفاع از اصول زیر، تلاش می‌کنیم:

۱- احترام به اصل حقوق برابر و تعیین حق سرنوشت توسط مردم (بند ۱.۲ منشور سازمان ملل.)

۲- احترام به حق حاکمیت برابر اعضا (بند ۲.۱)

۳- حل مناقشه‌های بین‌المللی از طریق ابزار‌های مسالمت‌آمیز، تا صلح و امنیت بین‌المللی هرگز تهدید نشود (بند ۲.۳)

۴- وظیفه تمامی کشور‌ها برای اجتناب از توسل به زور علیه کشور‌های دیگر (بند ۲.۴)

۵- احترام به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی تمامی کشور‌ها (بند ۲.۴)

۶- عدم دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر (بند ۲.۷)

وزارت خارجه ونزوئلا تصریح کرده است: «ما معتقدیم این اصول در حال نقض شدن هستند و حق صلح و امنیت مردم ما، توسعه و برخورداری کامل از حقوق بشری را به مخاطره می‌اندازند.»

در این بیانیه تصریح شده کشور‌های مورد نظر در روز‌های آینده اقداماتی را برای بالا بردن آگاهی‌ها از مخاطرات پیش روی مردمانشان انجام خواهد داد.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: