bazarnews

کد خبر: ۴۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
سفیر ایران در کپنهاگ:
سفیر ایران در کپنهاگ نشست ورشو را نشانی دیگر از رسوایی‌های مستمر آمریکا خواند و گفت: این شکست نیز در تاریخ ثبت خواهد شد.

«مرتضی مرادیان» سفیر ایران در دانمارک درباره نشست امروز (پنجشنبه) در ورشو نوشت: «شکست‌های آمریکا در صحنه‌های بین المللی از ⁧ایران⁩، زیر پاگذاشتن تعهدات و خروج از ⁧برجام⁩ این کشور را به انزوا و سردرگمی رسانده است.»

وی افزود: «نمایش ورشو یک فضاسازی رسانه‌ای برای وارونه نشان دادن حقایق و نشانی دیگر از رسوایی‌های مستمر آن‌ها است. این شکست نیز در تاریخ ثبت خواهد شد.»

نشست موسوم به «آینده صلح و امنیت در خاورمیانه» امروز پنج‌شنبه با سخنرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا رسما در شهر «ورشو» لهستان آغاز شد.

پامپئو در بخشی از نطق کوتاهش گفت: «برگزاری این کنفرانس نشانگر خواست رئیس‌جمهور [دونالد]ترامپ برای جمع کردن کشور‌های شرکت‌کننده، برای حل بحران‌های خاورمیانه است.»

وی افزود: «این کنفرانس جنگ در سوریه، پرونده یمن و همچنین روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل را مورد بحث قرار خواهد داد.»

در این نشست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین، کویت و عمان حضور دارند.

نشست ورشو در ابتدا قرار بود صرفا بر ایران و تلاش برای ائتلاف‌سازی ضدایرانی متمرکز باشد، اما با واکنش منفی متحدان غربی آمریکا، واشنگتن موضوعات مورد بحث در این نشست را گسترش داد تا کشور‌های غربی نیز در آن شرکت کنند. با این وجود، اغلب کشور‌های اروپایی در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه در این نشست حضور یافته‌اند.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: