bazarnews

کد خبر: ۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود فشار تحریم‌ها با تمهیداتی که اندیشیده شده در طول سال ۹۸ تدارک داروی مورد نیاز مردم دیده شده است.

مرکز اورژانس ۱۱۵ و مرکز جامع سلامت در بندر ماهشهر و اورژانس بندر امام خمینی (ره) امروز با حضور وزیر بهداشت، استاندار خوزستان و نماینده شهرستان بندر ماهشهر افتتاح شد.

سعید نمکی اظهار داشت: دولت مصمم است از خوزستان به شکل خاصی حمایت کند و تصمیم داریم در ادامه طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت‌های خوزستان قدم‌های بزرگی را برداریم.

وی افزود: قرار است در پایان این سفر به همراه نمایندگان استان، نقشه راه توسعه استان در زمینه زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیز بررسی شود.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: قرار است روستا‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت ساماندهی شوند.

نمکی با اشاره به مسئله خصوصی سازی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی تصریح کرد: قطعا به بخش خصوصی فرصت کار خواهیم داد، اما سعی می‌شود سرانه مورد نیاز برای حمایت از بیماران در بخش خصوصی به‌گونه‌ای پرداخته شود تا کوچک‌ترین فشاری به مردم در هزینه‌های سلامت وارد نشود.

وی ادامه داد: در بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی نیز بحث خصوصی‌سازی وجود ندارد تنها در بحث آموزش در بخش‌هایی که دولت سرمایه‌گذاری نکرده است مانند رشته‌های پرستاری و کاردانی، آمادگی داریم که مشارکت بخش خصوصی به گونه‌ای به کار گرفته شود تا فشاری نیز بر دانشجو وارد نشود.

وزیر بهداشت در پایان عنوان کرد: تامین دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج و تمام بیماران مشکلی وجود ندارد و مشکلی به عنوان کمبود دارو نداریم. با وجود فشار تحریم‌ها، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده در تمام سال ۹۸ تدارک داروی مورد نیاز مردم دیده شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: