bazarnews

کد خبر: ۴۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
با 117 رای موافق نمایندگان
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور موافقت کردند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در جلسه نوبت عصر امروز (شنبه 27 بهمن) در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور پس از استماع اظهارات مخالفان و مخالفان ‌کلیات بودجه، به کلیات این لایحه رأی مثبت دادند.

براساس این گزارش از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز، 117  نفر رأی موافق، 86 نفر رأی مخالف و  8 نفر از وکلای ملت نیز به کلیات لایحه بودجه 98رأی ممتنع دادند که در مجموع این لایحه به تصویب مجلس رسید.
 
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کافی نیست
محمد خدابخشی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 98، گفت: این مخالفت به معنای نادیده گرفتن زحمات مسئولان سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق نیست بلکه در راستای منافع ملی به شمار می رود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با نرخ تورم باشد، افزایش ۲۰ درصدی آن را کافی ندانست.

بودجه سه دوازدهم پرداخت حقوق کارکنان در ۳ماهه نخست ۹۸ را مختل می‌کند

 غلامرضا تاجگردون در موافقت با آن با اشاره به تغییر آیین نامه داخلی مجلس گفت: اگر لایحه بودجه در صحن علنی مجلس رد شود، به دولت باز می گردد و مثل گذشته به کمیسیون تلفیق باز نمی گردد و دولت باید بودجه دیگری بدهد که احتمالا همان بودجه 3 دوازدهم خواهد بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ با بیان اینکه بودجه سه دوازدهم به این معناست که میزان یک چهارم بودجه سال ۹۷ در سال ۹۸ استفاده شود، گفت: این اقدام باعث می‌شود مبلغی نظارت ناپذیر به دولت داده شود و نظم نظام بودجه را به هم بریزد.

در بودجه ۹۸ سهم درآمد نفت نسبت به کل بودجه کاهش یافته است

اردشیر نوریان که به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 27 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، خاطرنشان کرد: انتقادی که مخالفان به لایحه بودجه دارند، این است که درآمدها قابل تحقق نیست، اما مطمئن باشید اگر این موضوع درست بود، کمیسیون تلفیق پیش بینی درآمدی را افزایش نمی داد و به افزایش درآمدها در چارچوب بودجه رأی نمی داد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار سهم دولت از صادرات نفتی پیش بینی شده بود، اما در بودجه سال جاری این رقم به ۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.
 
صدای شکستن استخوان‌های طبقات ضعیف زیر فشار اقتصادی را می‌شنویم
 
محمدرضا تابشدر موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 98 ، گفت: اگرچه در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، ملت شریف ایران در سایه وحدت، همدلی و مقاومت شرایط خطرناک‌تر از وضعیت امروز را از سر گذرانده‌اند لذا ایمان داریم این شرایط را نیز طی خواهند کرد و این ملت در عین وفاداری به نظام و تعهد به آرمان‌های انقلاب از همه دست اندرکاران امر گلایه مند هستند و این گلایه‌ها به حق است بنابراین برای رفع آنها با تدبیر چاره‌اندیشی کرد و مردم باید به این باور برسند که مجلس و دولت برای حل مشکلات آنها اهتمام دارند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه بدون تردید دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۸ با محدودیت‌های پنهان و آشکاری دست به گریبان که باید آنها را درک کرد، گفت: رد و تأیید کلیات این لایحه در شرایط فعلی فراتر از آنکه یک سند ملی باشد با امنیت ملی کشور گره خورده است.
 
دلار دولتی به جای جیب ملت به جیب دلال رفته است
محمد حسن نژاد در مخالفت بودجه گفت:14 میلیارد دلار با دلار 4200 تومانی داریم که می خواهید کالای اساسی تأمین کنید اما باید دید تا کنون چه کرده ایم. تورم کالایی که با دلار آزاد آمده 40 درصد و با دلار دولتی 48 درصد است یعنی این دلار دولتی به جای جیب ملت به جیب دلال رفته است.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: 100 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزی است. هر خانواده هر ایرانی بالای یک میلیون تومان می شود مگر هر نفر چقدر گوشت می خورد که وقتی می خواهیم به قسمتی کمک کنیم قسمت دیگر کم می آید لذا تمام اینها رانت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید سیستم نرخ ثابت ارز خلاف قانون اعلام می شد، عنوان کرد: شما کارفرمای کارمند هستید و باید قدرت خرید مردم را حفظ کنید. تورم 50 درصد است اما حقوق کارمند را 20 درصد افزایش داده اند که برای کارگر نیز همین است پس سفره مردم کوچک شده است.

 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: