bazarnews

کد خبر: ۴۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اصلی‌ترین مشکل در ایران را خودتحریمی ازسوی مسئولان دانست و گفت: ارائه تسهیلات بانکی، مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها ازجمله راهکارهای افزایش استفاده از انرژی‌های نو به شمار می‌ایند.

علیرضا سلیمی با اشاره به وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: نیروگاه‌های خورشیدی و بادی باوجود داشتن متقاضی ازسوی مردم و بخش خصوصی در حوزه انتخابیه اینجانب احداث نشده و مسئولان همکاری لازم را ندارند.

اصلی‌ترین مشکل در ایران؛ خودتحریمی ازسوی مسئولان

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه اصلی‌ترین مشکل در ایران خودتحریمی ازسوی مسئولان است، افزود: بوروکراسی شدید اداری، عدم حمایت از سرمایه‌گذار و تولیدکننده و بخش خصوصی ازجمله موارد این خودتحریمی به شمار می‌آیند.  

یک مگاوایت برق از طریق انرژی‌های خورشیدی و بادی در محلات و دلیجان تولید نمی‌شود

وی با بیان اینکه در محلات و دلیجان با وجود آفتاب‌گیر بودن حتی یک مگاوایت برق از طریق انرژی‌های خورشیدی و بادی تولید نمی‌شود، ادامه داد: قرار بود کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در این شهرها احداث شود اما همکاری لازم ازسوی مسئولان استانی و شهری با بخش خصوصی نشد.

ارائه تسهیلات بانکی با کارمزد اندک؛ راهکار افزایش استفاده از انرژی‌های نو

سلیمی درباره راهکارهای افزایش استفاده از انرژی‌های نو، گفت: استفاده از ظرفیت انرژی‌های نو نیاز به مشوق‌های سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات بانکی با کارمزد اندک و تامین زیرساخت‌های لازم دارد.

اکنون کمتر از 2درصد برق کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه اکنون کمتر از 2درصد برق کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی تامین می‌شود، اضافه کرد: دسترسی آسان و نامحدود، رایگان بودن، قابلیت تجدیدپذیری و عدم آلودگی زیست محیطی از مهم‌ترین مزیت‌های انرژی‌های پاک به شمار می‌آیند.

حداقل ۳۰ کشور جهان در حال استفاده از انرژی تجدیدپذیر هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه حداقل ۳۰ کشور جهان در حال استفاده از انرژی تجدیدپذیر هستند که بیش از ۲۰درصد از انرژی مصرفی را تامین می‌کند، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین در کنار قیمت‌های بالای نفت باعث شده است که قوانین، انگیزه‌ها و سرمایه‌گذاری‎های کشورها بر روی انرژی تجدیدپذیر بیشتر شود، هزینه‌ها، قوانین و سیاست‌های جدید نیز به رشد این صنعت کمک کرده است.

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: