bazarnews

کد خبر: ۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
در دادوستد روز گذشته بازار سهام، نمادهای بزرگ خودرویی عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشتند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپاآذین، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و گروه بهمن سبزپوش و درمقابل نمادهای تولیدمحورخودرو، مهرکام‌پارس و نیرومحرکه قرمزپوش شدند.

همچنین دیروز  طی 13هزار و 22 نوبت معاملاتی، 134میلیون و 419هزار سهم به ارزش 19میلیارد و 232میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 16هزارو302‌میلیارد تومان شد.

مجوز افزایش سرمایه برای یک قطعه‎ساز

این روزها گروه خودرویی روند سینوسی پیدا کرده است. دیروز نیز باتوجه به این‎که کلیت بازار سرمایه مثبت بود، خودرویی‎ها نیز همگام با گروه بانکی مورد اقبال سرمایه‎گذاران قرار گرفتند. این در حالی است که این حضور بیشتر برای نوسان‎گیری‌های کوتاه‎مدت است و باید دوباره منتظر نزول سهم‎های خودرویی باشیم. بر اساس این گزارش، صنایع ریخته‎گری ایران مجوز افزایش سرمایه 216درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‎ها را از سازمان بورس گرفت. این شرکت که با سرمایه 40میلیارد‌تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد، می‎تواند به منظور خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی برای استفاده از حداکثر ظرفیت تولیدی و احراز شرایط حداقل سرمایه شرکت‎های پذیرفته‎شده در سازمان بورس، سرمایه فعلی را به 126.6میلیارد تومان برساند. بنابر این گزارش، گروه بهمن با 57‌درصد سهم، مالک صنایع ریخته‎گری ایران به حساب می‎آید.

نزول سنتی ایام پایانی سال

این روزها به‎طور کلی بازار سهام از خریدار قوی خالی است و با توجه به این موضوع همه فروشنده هستند. از‌سوی دیگر، با نزدیک‎شدن به روزهای پایانی سال، برخی سهامداران به‌دنبال نقدکردن دارایی خود در بازار هستند و همین امر باعث کاهش قیمت‎ها می‎شود. حال باید تا پایان سال منتظر روزهای نزولی بیشتری به‌نسبت روزهای صعودی باشیم، امری که به‎صورت سنتی هرساله در این ایام روی می‎دهد. همچنین برخی دیگر از سهامداران که از لحظ بنیادی بازار را دنبال می‌کنند، سهام خود را واگذار نکرده‎اند و به‌دنبال روندهای هیجانی بورس نیستند. روز گذشته شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران 550 واحد رشد کرد و به رقم 156هزار و 750‌واحدی رسید. هم‌چنین شاخص‌کل هم‌وزن با 177 واحد رشد رقم 29هزار و 638 را تجربه کرد.

بانک و صنعت/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: