bazarnews

کد خبر: ۴۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا به توان و تخصص داخلی به انجام رساند و این ناشی از همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی است انشا الله این پروژه ملی با همکاری همه در بهار امسال قابل بهره برداری خواهد بود.

منوچهر خواجه دلوئی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در جریان بازدیدشورای معاونین بنیاد مستضعفان ضمن ارائه گزارشی ازروند پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام گفت: این پروژه از سال 88 با هدف احداث یک ترمینال زیارتی آغاز شد و تا قبل از سال 95 تا حدود 18 درصد پیشرفت می‌کند، اما مدت زمان قابل توجهی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی متوقف می‌شود. سال 95 وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان درخواست کرد تا در زمینه تامین منابع و احداث این پروژه مشارکت کند.
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان تشریح کرد: پس از تشکیل کار گروه مشترک وزارت راه و بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته شد بنیاد هم به‌عنوان تامین کننده منابع و هم سازنده اقدام کند و شرکت ملی ساختمان در بهمن ماه سال 95 به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان اولین قرار داد BLT در کشور را برای احداث ترمینال سلام منعقد کرد. همچنین وزارت راه و شهر سازی از بنیاد خواست با توجه به اینکه ترمینال مذکور از حالت سرویس دهی صرفا به زائران به یک ترمینال بین المللی تبدیل شده در طراحی تجدید نظر نموده و بر این مبنا طرح اصلاح و سپس اجرا گردد.
وی افزود: طی قرار داد مسوولیت طراحی، ساخت و همچنین تامین منابع تواما بر عهده بنیاد مستضعفان واگذار شد و مقرر شد اصل و سود سرمایه گذاری مذکور به صورت اقساطی ظرف مدت 8 سال به بنیاد مستضعفان بازپرداخت شود.
خواجه دلوئی اظهار کرد: این پروژه دارای 58 هزار متر زیربناست و حدود 610 میلیارد تومان در پروژه سرمایه گذاری شده است که ظرف 16 ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان‌های مرتبط است.
وی با اشاره به اینکه این فرودگاه از جهت فناوری‌ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است در انتها خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه سازی در این وسعت با سیستم‌های هایتک را به صورت کامل در کشور نهادینه کردو برخی سیستم‌های خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودکاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشور‌های منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.

فصل تجارت/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: