bazarnews

کد خبر: ۴۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
تقاضای رئیس هیئت مدیره تکوین الکترونیک از دولت و مجلسی‌ها؛
رئیس هیئت مدیره تکوین الکترونیک ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: برادرانه از همه تولیدکنندگان داخلی می خواهیم تا کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند.
تولیدات ما با اجناس اروپا و آمریکا برابری می‌کند/ تا کمتر از یک سال دیگر صادرت خواهیم داشت/ 30 تا 40 درصد صرفه جویی ارزی ایجاد کرده ایمحمیدرضا هاشم نیا رئیس هیئت مدیره شرکتهای تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس، تولید کننده و نماینده انحصاری خدمات پس از فروش محصولات صوتی، تصویری، خانگی و IT سامسونگ در ایران در افتتاح پروژه بزرگ امام رضا (ع) در خصوص سوالی مبنی بر اینکه برای بهره وری بهتر در تولید چه تقاضایی از دولت و مجلس دارید؟ به خبرنگار بازار نیوز گفت: تنها خواسته ما نگاه دولت و مجلسی ها برای کمک به تولیدات داخلی است. ضمن اینکه مهمترین مسئله برای ایجاد رقابت در بین تولیدات داخلی جلوگیری از قاچاق کالا است و این موضوع تنها از عهده دولت مردان بر خواهد آمد. 

وی افزود: به هر حال ما نوپا هستیم و شاید بتوانیم طی 3 سال آینده کارهای بزرگی انجام دهیم هر چند که این منوط به  کمک دولت برای قطع دست سودجویان و قاچاق چیان است وگرنه نمی توانیم به بهره وری لازم در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از یک سو، ما بالغ بر 8 تا 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت می کنیم و از سوی دیگر باید در قبال واردات قطعات، عوارض گمرکی پرداخت کنیم و این در حالی است که  قاچاقچیان کالا هیچ کدام از این هزینه ها را پرداخت نمی‌کنند.

هاشم نیا تصریح کرد: در کشورهای دیگر برای واردات کالاهای خارجی، مبالغ هنگفت گمرکی تعریف می شود و برای کالاهای داخلی هم مالیات بر ارزش افزوده دریافت نخواهد شد و جالب اینجاست که در کشور ما برعکس این موضوع اتفاق می افتد و ما باید هم مالیات و هم عوارضی گمرکی را پرداخت کنیم، در حالی است که قاچاقچیان کالا بدون کوچکترین هزینه ای لوازم خانگی را وارد کشور می کنند.

وی در مورد قیمت تمام شده یخچال یا تولید مشابه با همین برند و تفاوت آن با کالاهای قاچاقی اظهار داشت: کالاهای قاچاق با تولیدات ما تفاوت زیادی دارند و از طرفی شرکت های سازنده، کالاهای با درجه و کیفیت بسیار پایین به بازارهای دبی و عراق صادر می کنند و دلیل قیمت پایین این محصولات هم به خاطر کیفیت بسیار کم آنهاست در حالی که تولیدات ما با کیفیت و تولیدات اروپا و آمریکا برابری  میکند. در نتیجه جنسی که با قیمت ارزان تر وارد کشور می شود قطعا کیفیت کالای ساخت اینجا را ندارد ضمن اینکه کره‌ای ها هم به این مسله تاکید دارند که کالای ساخت ما بهتر از کالای آن ها است.

وی در خصوص خط تولید داخلی و انتقال تکنولوژی به کشور تصریح کرد: 20 سال پیش، ما کار را در بخش تولید سام الکترونیک آغاز کردیم و بسیاری، وقتی به این باور رسیدند که ما توانایی این کار را داریم برای بخش تولید پیش قدم شدند. در واقع ما بعد از تولیدات انبوه داخلی لوازمی مثل تلویزیون، مانیتور، جارو برقی و لباسشویی امروز وارد تولید یخچال هم شدیم.

تولیدات ما با اجناس اروپا و آمریکا برابری می‌کند/ تا کمتر از یک سال دیگر صادرت خواهیم داشت/ 30 تا 40 درصد صرفه جویی ارزی ایجاد کرده ایم

هاشم نیا با اشاره به حجم تولیدات این کارخانه گفت: سال اول می توانیم 400 هزار تولید داشته باشیم و با اضافه شدن 3 یا 4 ماشین این تولیدات به 600 هزار هم خواهد رسید و اگر به این مهم دست پیدا کنیم قطعا تولید و سرمایه گذاری کلان در کل منطقه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به میزان افزایش اشتغال زایی با شروع کار کارخانه یخچال سازی تاکید کرد: با احتساب تعداد نیروهای که از قبل داشتیم نزدیک به 3 هزار تا 3 هزار و 500  نفر اشتغال ایجاد کرده ایم و قطعا به تعداد این نفرات در طول فازهای دیگر اضافه خواهد شد.

هاشمی در خصوص تدابیر اندیشیده شده در خصوص بحث صادرات هم عنوان کرد: طبق برنامه قرار است که صادرات لوازم خانگی به کشورهای "سی آی اس" نظیر ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان صورت بگیرد و طی رایزنی های که با کره ای ها داشتیم قطعا می توانیم در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکتهای تکوین الکترونیک در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما تا آخر سال در خصوص حجم صادرات چقدر خواهد بود، افزود: واقعیت این است که ما باید اول بازار داخلی را تغذیه کنیم و بعد به صادرات فکر کنیم تا در حق مصرف کننده داخلی اجحاف نشود. اما می توانیم این نوید را بدهیم که تا کمتر از یک سال دیگر صادرت کالاهای لوازم خانگی به کشورهای خارجی هم خواهیم داشت.

تولیدات ما با اجناس اروپا و آمریکا برابری می‌کند/ تا کمتر از یک سال دیگر صادرت خواهیم داشت/ 30 تا 40 درصد صرفه جویی ارزی ایجاد کرده ایم

هاشم نیا تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی در بخش انتقال تکنولوژی پیشرو بوده ایم و خوشبختانه کمترین وابستگی به کشورهای خارجی را داشته ایم و امروز به جایگاهی رسیده ایم که ظرفیت تولید 100 درصدی در بخش یخچال و 40 درصدی در بخش لباسشویی را داریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در بهره وری تولیدات نخواهند داشت، افزود: خوشبختانه با افتتاح این کارخانه تاکنون 30 تا 40 درصد صرفه جویی ارزی در کشور داشته ایم و قطعا با ایجاد تولید انبوه و صادرات صرفه جویی ارزی هم بالا خواهد رفت.

هاشم نیا در خصوص این که ارتباط با سامسونگ به شکل مشارکتی سهامی است یا اینکه صرفا به شکل نظارت مهندسی است؟ افزود: آنها سهامی در اینجا ندارند ولی خیلی کمک کردند و بیشترین همکاری را با ما داشتند. خوشبختانه کره ای ها کارخانه ای در منطقه ندارند و ما به این دلیل می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم و به بازارهای جنوبی و کشورهای شمال صادرت داشته باشیم و تا حدودی از آنها موافقت گرفته ایم.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف شرکت در راستای بحث اقتصاد مقاومتی، نیاز به مشارکت 100 درصدی مردم داریم که به ما اعتماد کنند. ولی مشکل اصلی ما این است که بعضی از تولید کننده های داخلی نه تنها در لوازم خانگی بلکه در همه جا ظرف این 10 یا 20 سال اخیر تولید بی کیفیتی داشته اند و ما امروز نگرانیم که مصرف کننده ایرانی نتواند به ما اعتماد کند.

هر چند که خوشبختانه روی تلویزیون، لباسشویی و لوازمی که ساخته ایم موفق بوده ایم ضمن اینکه مانیتور هم بیش از 19 سال است تولید می شود و تاکنون مشکلی نداشته است و امسال هم در بخش تلویزیون یک میلیون تولید داشته ایم و با احتساب مانیتور هم یک میلیون و 300 میلیون تولید در سال داشته ایم.

رئیس هیئت مدیره شرکتهای تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس در رابطه با توسعه تولیدات داخلی در ایران خاطر نشان ساخت: تا کی می توانیم به فروش نفت متکی شویم و فقط وارد کننده باشیم؟ باید صادرات داشته باشیم و در کشور منابع ارزی ایجاد کنیم. باید به فکر زندگی نسل آتی کشور باشیم و راههای درآمد زایی با تولیدات داخلی در کشور ایجاد کنیم.

وی در خصوص بحث استاندارسازی و محیط زیست هم گفت: خوشبختانه در بخش استاندارد سازی با اداره استاندارد همکاری های خوبی داشته ایم و حتی یک مورد از کالاهای ما رد نشده بود و از سازمان محیط زیست هم درخواست کردیم که اگر سقف سخت گیری ها برای موضوع آلاینده ها  100 است برای ما 120 محاسبه کنند. به هر حال ما مسئولیت های اجتماعی را هم بر عهده داریم. به هر حال تمام مواردی که به آن اشاره شد انجام داده ایم و یک سری سنسور و آنلاین ها خواستند که ما فراهم کردیم.

تولیدکننده و نماینده انحصاری خدمات پس از فروش محصولات صوتی، تصویری، خانگی و IT سامسونگ در ایران در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک مقایسه ای داشته باشید بین شرکت های سامسونگ و رقبای داخلی خود را در چه جایگاهی می بینید گفت: نمی خواهم در مورد رقبا صحبت کنم چون کار ما قابل مقایسه با رقبا نیست. 

در واقع آنچه که برای ما اهمیت دارد در وهله اول کیفیت است، متاسفانه طی چند سال اخیر تولید داخلی در بخش لوازم خانگی کیفیت خوبی در کشور نداشته و همین موضوع باعث میشود تا نگران عدم اعتماد مردم به تولیدات خود مان باشیم. من برادرانه از تولید کننده های داخلی خواهش می کنم تا کیفیت کارها را بالا ببرند و سرویس دهی به مشتریان را بیستر کنند و آن وقت تولیدات وارد رقابت عادلانه می شود.

در مجموع افتخار می کنیم که در هر آزمایشگاهی و در هر آزمونی آمادگی داریم که اجناس ما با اجناس مشابهه برند ما که در خارج  از ایران تولید می شود رقابت می کند. به عنوان یک ایرانی خوشحالم که برای وطنم گامی را برداشته ام که بتوانم در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی سهم کوچکی در بخش تولیدات داشته باشم تا بتوانیم  بیش از پیش به کشورهای بیگانه متکی نباشیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
تازه فهمیدیم صنعتی شدن یعنی چی؟
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
هرچی خلاف کار و رانت خوار در این کشور شدن کار آفرین و نگران نسل های آینده و پیرو رهنودهای مقام معظم رهبری
.....نه اینا فقط فکر جیب خودشون هستند و بس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: