bazarnews

کد خبر: ۴۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
دامنه رکوردزنی نرخ طلا در بازارهای جهانی به بازار سکه تهران رسید به طوری که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه) به چهار میلیون و ۶۴۲ هزار تومان افزایش یافت.

نخستین روز از آخرین ماه سال با رشد چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی همراه شد و آنطور که خبرگزاری رویترز گزارش داده، نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهان و تضعیف ارزش دلار سبب شده تا قیمت طلا با ثبت رکورد 1343 دلار و 70 سنت در هر اونس، به بالاترین رقم در 10 ماهه گذشته برسد.
در عین حال امروز بازارهای جهانی منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکاست که خود بر نرخ ها تاثیر دارد زیرا کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز صورت مذاکرات نشست ماه گذشته خود را منتشر کند.
این دلایل در مجموع سبب شد امروز در بازار تهران هر مثقال طلا یک میلیون و 869 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 431 هزار و 458 تومان قیمت گذاری شود.
در بازار مسکوکات نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و 550 هزار تومان، هر نیم سکه 2 میلیون و 550 هزار تومان، هر ربع سکه یک میلیون و 630 هزار تومان و سکه گرمی 830 هزار تومان به فروش رفت.
جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای دیگر فلزهای گرانبها را نیز تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که بهای هر اونس پلادیوم به بیش از 1500 دلار رسیده است.

** دلار در آستانه 13 هزار تومان
در بازار ارز نیز صرافی های بانکی بهای فروش هر دلار آمریکا را 12 هزار و 990 تومان و هر یورو را 14 هزار و 950 تومان اعلام کرده اند؛ با این حال در سایر صرافی ها نرخ ها اندکی بالاتر است.
به گفته صرافی ها، این روزها بازار ارز بیش از هر چیز تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار داد که سبب شده تقاضاها در بازار افزایش یابد.
دیروز بهای فروش هر یورو در سامانه سنا به طور میانگین 14 هزار و 718 تومان و هر دلار آمریکا 12 هزار و 947 بود و در نیما حواله هر یورو 10 هزار و 278 تومان ثبت شد.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

ایرنا/

برچسب ها: سکه ، رکوردزنی ، طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: