bazarnews

کد خبر: ۴۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
هزاران نفر از مردم آمریکا پیشنهاد فروش یکی از ایالت‌های این کشور را جهت کاهش بدهی‌ها تایید کردند.

مجله آمریکایی تایم خبر داد حدود 12 هزار نفر از مردم آمریکا با امضای طوماری پیشنهاد کردند ایالت مونتانای شمالی به مبلغ 1 تریلیون دلار به فروش برسد تا کمی از حجم بدهی‌های ملی آمریکا که به رکورد 22 تریلیون دلار رسیده کاسته شود.

بر اساس این طومار که در پایگاه اطلاع‌رسانی «change.org» منتشر شده ایالات متحده در حالی بار این بدهی‌های گسترده را به دوش می‌کشد که ایالت مونتانا هیچ فایده‌ای برای آن نداشته و فقط به داشتن «سگ آبی» مشهور است.

روزنامه آمریکایی «گریت فولز تریبیون» هم در سرمقاله خود در این رابطه خبر داد برخی از امضاکنندگان این طومار خود از اهالی مونتانا هستند و در ادامه پرسید خوب چرا آلاسکا را که ارتباط جغرافیایی با ایالات متحده ندارد نفروشیم، حالا اگر با قیمت 1 تریلیون دلار این ایالت را فروختیم بقیه 21 تریلیون را چه کار کنیم؟

این در حالی است که برخی از اعضای کنگره آمریکا از این ایالت نیز با این پیشنهاد موافقت ضمنی  پیدا کرده و به مقایسه بین شرایط آمریکا وکانادا به عنوان مهم‌ترین خریدار این ایالت پرداختند.

جسیکا کارگالا عضو مجلس نمایندگان آمریکا از این ایالت با اشاره به این موضوع به پایگاه «یواس‌ای تودی» گفت: پیوستن ایالت ما به کانادا می‌تواند به نفع کسانی باشد که به دنبالتامین اجتماعی مجانی هستند.

گفتنی است مونتانا یکی از ایالت‌های هم‌مرز با کانادا است که مساحت آن 380 هزار کیلومتر مربع وجمعیت آن کمی بیشتر از یک میلیون نفر است.

 

اعتمادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: