bazarnews

کد خبر: ۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
یک مقام مسئول گفت: هم اکنون افزایش تسهیلات جهت تحریک تقاضا یک اقدام بسیار اشتباه است و زمینه ساز افزایش قیمت مسکن می‌شود.
ایرج رهبر عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی ارتباط و تعامل بسیار خوبی با بخش خصوصی جهت کنترل بازار مسکن دارد گفت: وزیر راه و شهرسازی جلسات بسیار متعددی  با بخش خصوصی برگزار کرده است که این امر نقش بسیار مؤثری در بهبود بازار مسکن و قیمت‌های این بخش دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه بخش خصوصی از ابتدا در بخش مسکن فعالیت می‌کرد گفت: کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در حوزه مسکن زمینه‌ساز کاهش تولید و نوسانات قیمتی شده است.

رهبر با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی اهمیت حضور بخش خصوصی در بخش مسکن را احساس می‌کند، گفت: اسلامی بخشی از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید را به بخش خصوصی واگذار کرده است و همین امر باعث فعال شدن این بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه تحریک تقاضای بازار مسکن با ارائه تسهیلات یک اقدام بسیار اشتباه است و زمینه ساز افزایش قیمت مسکن می‌شود، گفت: هم اکنون در بازار مسکن  با حجم انبوهی از تقاضا مواجه هستیم بنابراین ارائه تسهیلات در این بازه زمانی توجیهی ندارد.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران توضیح داد: تسهیلات مسکن باید به تولیدکنندگان ارائه شود تا زمینه‌ساز تقویت عرضه شود، زیرا که ارائه تسهیلات به خریداران بدون پشتوانه تولید معنایی ندارد.

رهبر یادآوری کرد: تسهیلات مانند طرح مسکن مهر باید به تولیدکنندگان و سپس به خریداران انتقال یابد تا زمینه‌ساز بهبود وضعیت کنونی بخش مسکن شود.

باشگاه خبرنگاران/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: