bazarnews

کد خبر: ۴۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
یک اقتصاددان ضمن تاکید بر غربال‌ کردن واحدهای تولیدی دریافت کننده سرمایه در گردش، گفت: کمک بانک مرکزی به بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجب تخصیص هدفمند نقدینگی به اقتصاد می‌شود .

عادل پیغامی در مورد سیاست اخیر بانک مرکزی برای اعطای خط اعتباری 20 هزار میلیارد تومان در کنار منابع بانک‌ها برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در ابتدا باید نحوه غربال‌کردن واحد‌های تولیدی مشخص شود، زیرا نحوه نظام تخصیص منابع به واحدهای تولیدی باید به‌گونه‌ای باشد که واحدهای تولیدی واقعی و موثر در افزایش سطح تولید و اشتغال در فهرست تسهیلات‌دهی قرار گیرند . 
وی افزود: در شرایطی که شبکه بانکی رهاست و به راحتی خلق پول می‌شود، اگر این خلق پول توسط بانک مرکزی و با مدیریت این بانک انجام شود، قطعا نتایج بهتری خواهد داشت . 
این استاد اقتصاد با بیان اینکه این اقدام بانک مرکزی سهمیه‌بندی اعتبارات و کانال تخصیص پول به صورت هدفمند است، گفت: اگر بانک‌ها حاضر شوند، تکلیفی در عرصه مولد بودن بپذیرند و بانک مرکزی هم سعی کند حمایت‌های بیشتری کند، رویکرد قابل دفاعی است. البته این تخصیص خط اعتباری باید با نظارت انجام شود به‌طوری که کاملا هوشمند، نقطه‌زن و هدفمند پرداخت شود تا افزایش سطح تولید و اشتغال در بنگاه‌های تولیدی را در پی داشته باشد . 
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه حوزه تولید کشور نیازمند نقدینگی است و نقدینگی که بانک مرکزی باید خلق می‌کند، به صورت هدفمند تخصیص یابد، تاکید کرد: اگر این سیاست به درستی اجرا شود، کمک خوبی به شکل‌گیری کارکردهای تخصصی بانک‌ها می‌کند . 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: