bazarnews

کد خبر: ۴۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
در سال ۲۰۱۵، حدود ۷۰۰، ۰۰۰ شهروند ونزوئلا در کشور‌های دیگر زندگی می‌کردند. این رقم تا سپتامبر ۲۰۱۸ به ۲.۶ میلیون نفر افزایش یافته است که حدود ۷ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

گروه بین الملل بازارنیوز: خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در ماه ژانویه، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشور اعلام کرد و در حال گسترش بحران در ونزوئلا است. ایالات متحده، همراه با کانادا، برزیل، کلمبیا و دیگر کشورها، سریع به حمایت خود از گوایدو پرداختند و این جمایت، منجر به تصمیم ریئیس جمهور نیکولاس مادورو، رئیس جمهور منتخب برای قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن شد. او دستور داد همه دیپلمات های آمریکایی در عرض 72 ساعت از کشور خارج شوند.
مشکلات ونزوئلا گسترده و متنوع هستند و بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باعث می شود که زندگی در این کشور بسیار دشوار باشد. همانطور که اینفوگرافیک زیر نشان می دهد، این مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منجر به افزایش قابل توجه مهاجرت از این کشور شده است. در سال 2015، حدود 700،000 شهروند ونزوئلا در کشورهای دیگر زندگی می کردند. این رقم تا سپتامبر 2018 به 2.6 میلیون نفر افزایش یافته است که حدود 7 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند. اینها تنها ارقام رسمی هستند. تعداد واقعی افرادی که از این کشور فرار کرده است، بسیار بالاتر است.

اهمیت ونزوئلا به عنوان یک تولید‌کننده مهم نفت خام و تامین‌کننده انرژی در جهان باعث می‌شود که وضعیت آن برای بسیاری از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای دارای اهمیت باشد. ونزوئلا در شرایطی قرار گرفته است که نسبت به فشارهای خارجی روز به روز آسیب‌پذیرتر می‌شود. آنچه تا امروز در ونزوئلا رخ داده است، یک فروپاشی درونزا و به دلیل سوءمدیریت در سیاست، اقتصاد و جامعه بود. اهرم خارجی بر‌خلاف تبلیغات دائم دولت ونزوئلا، نقش چندانی در رسیدن به شرایط کنونی بازی نکرده است. 

 

مهاجرت ونزوئلا

برچسب ها: ونزوئلا ، مهاجرت ، کلمبیا ، پرو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: