bazarnews

کد خبر: ۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:
سیدعلی ادیانی گفت:سال آینده قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد و سهمیه بندی نیز انجام نخواهد شد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: به گفته سیدعلی ادیانی، بطورکلی در بحث اصلاح روش و قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین میان دولت، مجلس و سایر نهادها دیدگاه های متفاوتی وجود داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ فرضیه از سوی دانشگاهیان، دولت، اهالی خانه ملت و سایر نهادها در حوزه حامل های انرژی مطرح شده است، اظهارداشت: پنج پیشنهاد نیز در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد که هیچ کدام از این موارد رای نیاورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق بند الف ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه دولت مکلف است هر ساله بحث مربوط به قیمت حامل های انرژی را در قالب بودجه سنواتی به اهالی خانه ملت ارائه دهد.

وی همچنین گفت: این در حالیست که در لایحه بودجه سال آینده هیچ اشاره ای به وضعیت حامل های انرژی نشده و دولت به وظیفه قانونی خود در بحث قانون هدفمند سازی یارانه ها عمل نکرده است.

ادیانی افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی چند پیشنهاد مطرح شده که از جمله اینها حفظ وضعیت موجود، سهمیه بندی بنزین با بهره گیری از کارت سوخت و تعلق بنزین به خودرو، سهمیه بندی بنزین و تعلق بنزین به فرد، سهمیه بندی و حفظ کارت سوخت و شناورسازی قیمت بنزین به قیمت فوپ خلیج فارس طی بازه زمانی پنج ساله و غیره بوده که هیچ کدام رای نیاورد.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که پیشنهاد دولت نیز بوده درباره حامل های انرژی تصمیم گیری شده است، اظهارداشت: طبق این تصمیم سال آینده قیمت بنزین افزایش نمی یابد و سهمیه بندی نیز انجام نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نظارت جدی تر بر میزان مصرف توزیع درست بنزین و جلوگیری از قاچاق استفاده از کارت سوخت باید عملیاتی شود.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: