bazarnews

کد خبر: ۴۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
متوسط درآمد سالانه رییس جمهورآمریکا برابر با ۴۰۰ هزار دلار در هر سال است که از متوسط درآمد مردم در این کشور بالاتر است ولی اگر این درآمد را با درآمد روسای ارشد شرکتهای بزرگ مقایسه کنیم، رقم قابل توجهی نیست.

نکته مهم این است که اغلب روسای جمهوری امریکا از خانواده های بسیار ثروتمند این کشور بودند و شمار زیادی از آنها نیازی به دریافت این پول نداشتند. نشریه فاینانس در گزارش اخیر خود  ثروتمندترین روسای جمهوری امریکا را معرفی کرده است که در این جا پنج نفر  اول این فهرست را معرفی می‌کنیم.

 ثروتمندترین رییس جمهوری تاریخ امریکا دونالد ترامپ است که از سال ۲۰۱۷ تا کنون در کاخ سفید حضور دارد.او چهل و پنجمین رییس جمهوری امریکا است  و ارزش دارایی‌هایش بالغ بر ۳.۱ میلیارد دلار اعلام شده است. او در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد و با به ارث بردن بیزینس پدرش ثروتش دو چندان شد. او میلیاردها دلار دارایی در بخش املاک و زمین‌های گلف در سراسر جهان دارد.فوربس  اعلام کرده است که ۱.۵ میلیارد دلار از املاک او در نیویورک است و ارزش  املاکش خارج از نیویورک برابر با ۵۶۰ میلیون دلار است . ارزش  زمین های گلف و کلاب های بازی گلف ترامپ در دنیا ۵۵۰ میلیون دلار اعلام شده است. او ۱۷۰ میلیون دلار از فروش برندش درآمد کسب کرده است و ۳۲۰ میلیون دلار پول نقد و دارایی شخصی دارد. او تمامی درآمدش از ریاست جمهوری را به خیریه های امریکا بخشیده است.ترامپ ثروتمند ترین و پیرترین رییس جمهور تاریخ امریکا است.

دومین رییس جمهور ثروتمند در امریکا جان کندی بود که در فاصله سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ میلادی در کاخ سفید حضور داشت . او سی و پنجمین رییس جمهوری امریکا بود و ارزش   دارایی هایش بالغ بر ۱.۱ میلیارد دلار اعلام شده است. او هم در یک خانواده ثروتمند و شناخته شده در امریکا  متولد شد و تمام سالهای عمرش را در پست های سیاسی مختلف سپری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سومین رییس جمهوری ثروتمند امریکا جورج واشنگتن است که در فاصله سالهای ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۷ رییس جمهور این کشور بود . واشنگتن اولین رییس جمهور امریکا بود و ارزش  ثروت او برابر با ۵۸۷ میلیون دلار اعلام شده است. او یکی از شناخته شده ترین مردان تاریخ امریکا است .  دستمزد او در سال ۱۷۸۹ معادل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی امریکا بود و رکورددار بالاترین دستمزد کسب شده از ریاست جمهوری در امریکا است.

چهارمین رییس جمهوری ثروتمند امریکا توماس جفرسون است که در فاصله سالهای ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ رییس جمهور این کشور بود و ارزش ثروتش برابر با ۲۳۶.۸ میلیون دلار اعلام شد.  خانواده او یکی از بزرگترین زمین داران در امریکا بودند و او بخش زیادی از ثروتش را از پدرش به ارث گرفت. جفرسون سومین رییس جمهوری امریکا بود.

 در فهرست روسای جمهوری ثروتمند امریکا، تیودرو روزولت جایگاه پنجم را دارد. او بیست و ششمین رییس جمهوری این کشور است و ثروتی معادل ۱۳۹.۷ میلیون دلار دارد . رزولت در فاصله سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۹ در کاخ سفید حضور داشت.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: