bazarnews

کد خبر: ۴۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
ماموران در گام نخست تحقیقات خود به محل‌ سرقت رفتند و دوربین‌های مداربسته داخل ساختمان را مورد بررسی قرار دادند. در ادامه مشخص شد ٥مرد درحالی‌که صورت‌هایشان را با پارچه پوشانده بودند، وارد ساختمان شده و پس از تخریب در ورودی یکی از واحدها دست به سرقت لوازم باارزش داخل خانه زدند و در آخر یک گاوصندوق را روی پتو قرار داده و آن را به بیرون از خانه کشانده‌اند.

سارقان حرفه‌ای که در شمال و شمال‌شرق تهران گاو صندوق خانه‌ها را سرقت می‌کردند، در عملیات ماموران کلانتری قائم دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، چندی پیش مردی با مراجعه به کلانتری ١٦٤ قائم از ماجرای سرقت خانه‌اش خبر داد و تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست تحقیقات خود به محل‌ سرقت رفتند و دوربین‌های مداربسته داخل ساختمان را مورد بررسی قرار دادند. در ادامه مشخص شد ٥ مرد درحالی‌که صورت‌هایشان را با پارچه پوشانده بودند، وارد ساختمان شده و پس از تخریب در ورودی یکی از واحدها دست به سرقت لوازم باارزش داخل خانه زدند و در آخر یک گاوصندوق را روی پتو قرار داده و آن را به بیرون از خانه کشانده‌اند.

تیم پلیسی در ادامه پی ‌بردند که دزدان با خودروی دنا از صحنه سرقت فرار کردند که در بررسی‌ها مشخص شد پلاک این خودرو نیز سرقتی است.

ماموران تجسس بعدی متوجه شدند که دزدان قبل از ورود به داخل ساختمان از ٢ زن برای زنگ زدن خانه کمک گرفته و در صورت جواب ندادن اهالی داخل خانه با اطمینان از خالی بودن خانه وارد ساختمان شده‌اند.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که مشخص شد دزدان در یک سرقت وقتی در مقابل سرایدار ساختمان قرار می‌گیرند با تهدید چاقو وی را مجبور به ساکت شدن می‌‌کنند و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌گذارند.

با توجه به افزایش سرقت‌ها ماموران به صورت نامحسوس شروع به گشتزنی در محل‌های سرقت کردند، تا این‌که شامگاه چهارشنبه ٨اسفند ماه‌ سالجاری ماموران در شهرک لاله با خودروی دنا با ٢سرنشین مرد و یک زن روبه‌رو شدند.

ماموران با تحت نظر قرار دادن متهمان وقتی زن جوان برای زنگ‌زدن خانه‌ها از خودرو پیاده ‌شد، وارد عمل شدند و ٢ مرد و زن جوان را دستگیر کردند. در ادامه ماموران به مخفیگاه دزدان رفته و در بررسی خانه آنها وسایل سرقتی زیادی به دست آوردند.

متهمان پس از دستگیری به ٥٠ سرقت در شمال شرق تهران اعتراف کردند که در همان تحقیقات ابتدایی از ٢ مالباخته مشخص شد نزدیک به یک‌میلیارد و ٥٠٠‌میلیون تومان از خانه‌های آنها سرقت شده است.

متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تجسس‌ها برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

علی ٣٢ ساله که یکی از اعضای این باند است، در اعترافات خود گفت: «یکبار به خاطر حمل موادمخدر هرویین زندان رفتم و بعد از دوستی با یک هم‌سلولی وقتی از زندان آزاد شدم، از طریق وی با یک سارق حرفه‌ای همدست شدم. من فقط نقش حمل وسایل سرقتی را داشتم. بقیه اعضای گروه، زنگ خانه‌ها را می‌زدند و وقتی کسی جواب نمی‌داد، برای سرقت وارد عمل می‌شدند. بعضی از گاوصندوق‌های داخل خانه را تخریب می‌کردیم، ولی بعضی‌ها را هم روی پتو می‌گذاشتیم و از ساختمان خارج می‌کردیم.»

زن جوان دیگری که از اعضای این باند است و نقش زنگ‌زدن خانه‌ها را برای شناسایی سوژه به عهده داشته است، نیز به ماموران گفت: «من خیلی اتفاقی با اعضای این گروه آشنا شدم. بعد از این‌که وارد باند شدم، نقش شناسایی سوژه‌ها را داشتم. زنگ خانه‌ها را می‌زدم و اگر کسی جواب نمی‌داد، اعضای باند برای سرقت وارد خانه می‌شدند. درواقع از روی بدبختی، بی‌کسی و تنهایی مجبور شدم با این باند همراه شوم.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: