bazarnews

کد خبر: ۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با بازارنیوز:
سید حمید حسینی:حذف سلیقه مدیران و شفاف شدن قیمت‌ها از امتیازات بورس است. قیر، بورس را راه اندازی کرده و بورس کالا با قیر شکل گرفت. به نوعی قیر سمبل بورس است.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: سید حمید حسینی فعال اقتصادی در بخش پتروشیمی و عضو اتاق بازرگانی با اشاره به تصمیم اشتباه در مورد خروج صادرات قیر از بورس کالا، گفت: اعتقادی به خروج قیر از بورس کالا ندارم، شرکت‌های بزرگ تولیدی در صادرات مشکل دارند و تصورشان این است که اگر خارج از بورس اقدام کنند دستشان برای قیمت گذاری و تحویل و دیگر شرایط فروش باز می‌شود؛ به همین دلیل پیشنهاد کردند قیر از بورس خارج شود، این اتفاق منطقی نیست، چون هر انعطافی که خواستار آن هستند را از کانال بورس هم می‌شود انجام داد؛ مثلا می توانند اعتباری و یا به روش‌های دیگر بفروشند.

وی تصریح کرد: اگر قیر از بورس خارج شود سازمان حمایت و سازمان‌های دیگر در این بخش ورود می‌کنند و ممکن است مدیران تفاوت سلیقه داشته باشند. حذف سلیقه مدیران و شفاف شدن قیمت‌ها از امتیازات بورس است. قیر، بورس را راه اندازی کرده و بورس کالا با قیر شکل گرفت. به نوعی قیر سمبل بورس است و اکنون خارج کردن قیر از بورس نشانه‌ی شکست بورس خواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: