bazarnews

کد خبر: ۴۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
درحالیکه شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس قصد افزایش سرمایه ۱۵۵۷درصدی را داشت، اما سازمان بورس و اوراق بهادار تنها با افزایش ۶۲۳ سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ «حفارس» با توجه به اینکه درصدد بود، سرمایه خود را از 34.9 میلیارد تومان به 578.6 میلیارد تومان  و به میزان 1557درصد افزایش دهد، اما از نهاد ناظر بازارسرمایه، تنها مجوز623 درصدی را دریافت کرد تا سرمایه خود را از 34.9 به 252.3 میلیارد تومان افزایش دهد.

در همین رابطه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:«در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران(مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه وانتشار سهام جدید شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس(سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه از نظر این سازمان بلامانع است.»

همچنین براساس اعلام سازمان بورس، انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا60 روز از تاریخ این مجوز(12 اسفندماه) امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت انجام خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: