bazarnews

کد خبر: ۴۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت لاکهید مارتین در قراردادی به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار سامانه ضد موشکی «تاد» به عربستان سعودی می‌فروشد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» برنده رقابت برای قرارداد فروش سامانه ضد موشکی «تاد» به عربستان سعودی شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پنتاگون در بیانیه خود ضمن اعلام شرکت «لاکهید مارتین» به عنوان برنده قرارداد فروش سامانه ضد موشکی «تاد» به عربستان سعودی، ارزش این قرارداد را ۹۴۵ میلیون دلار اعلام کرده است.

اوایل آذرماه بود که به رغم فشارهای برخی قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی به دلیل احتمال دست داشتن ولی‌عهد سعودی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» و همچنین وضعیت ناگوار انسانی در یمن، یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده از توافق واشنگتن با ریاض برای فروش سامانه‌های ضد موشکی «تاد» خبر داده بود.

«رویترز» گزارش داده بود، بعد از لابی‌های فشرده و حتی تماس تلفنی شخصی ترامپ با ملک سلمان، ریاض طی قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار سامانه دفاعی موشکی «تاد» خریداری می‌کند.

تدارک واشنگتن برای فروش این سامانه به ریاض در حالی صورت گرفته که روز گذشته آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در رژیم صهیونیستی مستقر کرده است.

تاد، سامانه  دفاع موشکی ضد  بالستیک است که توسط شرکت «لاکهید مارتین»ساخته شده ‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن ۱۰۰۰ کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰۰۸۰ کیلومتر در ساعت است.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: