bazarnews

کد خبر: ۴۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: نسبت به مطالبات و سختی‌های معلمان بی‌تفاوت نیستم.

سیدمحمد بطحایی صبح امروز در حاشیه هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» که در دانشگاه یزد برگزار شد، درباره ساخت و ساز فضا‌های آموزشی و اعتبارات این حوزه در سال آینده اظهار کرد: خوشبختانه با همتی که دولت داشت و توجه ویژه نمایندگان مجلس اعتبار مناسبی برای بخش عمرانی آموزش و پرورش پیش‌بینی شد.

وی افزود: این اعتبارات بیش از ۳ برابر اعتبارات سال‌جاری است و اگر درآمد‌های خزانه به‌گونه‌ای باشد که این تخصیص به خوبی صورت گیرد در سال ۹۸ گام‌های بسیار جدی و بلندی را در حوزه ساماندهی فضا‌های آموزشی و مدارس غیرایمن برخواهیم داشت و سیستم گرمایشی نامطلوب برخی از مدارس اصلاح شود. در همین راستا این امیدواری وجود دارد که سال آینده سال پررونقی برای ساخت‌و‌ساز فضا‌های آموزشی در کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این بودجه در سال جاری حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود که همین اعتبارات هم نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر رشد داشت و خوشبختانه حتی تخصیص این ۱۷۰۰ میلیارد تومان هم بیش از ۱۰۰ درصد بود. یعنی باوجود شرایط اقتصادی کشور، به جهت اهمیتی که این موضوع برای دولت و سازمان برنامه و بودجه داشت تخصیص ما بیش از ۱۱۰ درصد بود و ما توانستیم گام بسیار خوبی را در کنار خیران عزیز برداریم.

اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان برای مطالبات فرهنگیان

بطحایی درباره مطالبات فرهنگیان عنوان کرد: ۷۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و مراحل اداری را طی کرده‌ایم، حدود دو هفته است که تخصیص آن به خزانه رفته و قول داده‌اند که تا پایان سال بخشی از مطالبات را از محل آن تخصیص پرداخت کنند. این مطالبات مربوط به نیرو‌های خرید خدمات و نیرو‌های خارج از کشور است که تخصیص ارزی آن را گرفته‌ایم و منتظر تخصیص ریالی هستیم همچنین بخشی از حق‌التدریس‌ها که حدود یکسال است پرداخت نشده است و حق‌الزحمه امتحانات نهایی.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علت اشاره نکردن در سخنانش به اعتراض‌های اخیر برخی معلمان گفت: همایشی که اینجا برگزار شد مربوط به مهندسی و معماری فضا‌های آموزشی بود و اگر در این مورد صحبتی نکرده‌ام، این موضوع به معنای بی تفاوتی نسبت به مشکلات و مطالبات معلمان نیست و قطعا بنده نسبت به مشکلات ایجاد شده برای برخی از فرهنگیان عزیز احساس مسئولیت می‌کنم و نسبت به سختی‌ها و رنج‌های همکارانم بی تفاوت نیستم.

توافق جهت استخدام ۵۵ هزار نفر در آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد مذاکرات این وزارتخانه با سازمان امور اداری و استخدامی درباره آزمون استخدامی جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه سازمان امور اداری و استخدامی کاملاً همسو با نیاز‌های وزارت آموزش و پرورش است و تا الان به مشکلی بر نخورده‌ایم. کاملاً آن اعداد و ارقامی که پیش‌بینی شده است در تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی پذیرفته شده است که مجموع آن ۵۵ هزار نفر است و بخشی از این نیرو‌ها باید از طریق ماده ۲۸ و بخشی از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: