bazarnews

کد خبر: ۴۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در آستانه روزهای پایانی سال و افزایش سفرهای شهروندان یک ساعت زمان فعالیت قطارهای مترو پایتخت افزایش یافت.

فرنوش نوبخت روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم بیست سالگی تاسیس شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روزهای پایانی سال و خرید مردم برای ایام عید نوروز زمان فعالیت مترو تهران تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه افزایش یافت.

وی تاکید کرد: خطوط مترو تهران و حومه روزهای از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه کار خود را آغاز می کند و تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه فعال است.

** سرفاصله قطارها کاهش یافته است

نوبخت با بیان اینکه توسعه مترو تهران در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار اهمیت دارد گفت: در سال ۷۷ که خط ۵ مترو تهران افتتاح شد سرفاصله قطارها یک ساعت بود که ما توانستیم در ۲۰ سال گذشته خطوط مختلف احداث کنیم و سرفاصله قطارها را کاهش دهیم.

به گفته وی در حال حاضر سرفاصله قطارها در خطوط ۲ و ۴ حدود ۴ دقیقه است.

نوبخت تاکید کرد: در سایر خطوط به ویژه خطوط ۳ و ۵ نیز بدنبال کاهش سرفاصله قطارها هستیم.

** خط ۷ مترو تهران آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه گفت: قسمت شمالی خط ۷ آماده بهره برداری قرار دارد و تا چند روز آینده افتتاح می شود و همچنین ۳ ایستگاه خط ۶ نیز اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده باید میزان سفرهای عمومی را از طریق مترو افزایش دهیم که برای تحقق این هدف بدنبال تأمین واگن‌ هستیم.

نوبخت ابراز امیدواری کرد که واگن هایی که در گمرک باقی مانده به زودی ترخیص شود و جهت خدمت رسانی به ناوگان مترو تهران اضافه شود.

* ۷ میلیارد سفر در مترو تهران ثبت شد

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در ۲۰ سال گذشته ۷ میلیارد سفر در خط مترو تهران ثبت شده‌است.

نوبخت اظهار داشت: سال ۱۳۷۷ اولین قطار از سمت صادقیه به کرج حرکت کرد روز ویژه‌ای بود و همه علاقمند بودند که بدانند پس از آن چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: پس از بیست سال کار و تلاش هم اکنون ۲۰۰ کیلومتر مترو با ۱۱۵ ایستگاه در دست بهره برداری بوده و همچنین از سال ۷۷ تاکنون ۷۳ مرحله افتتاح خطوط و ایستگاه داشتیم.

** رونمایی از تمبر یادبود

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به مناسبت ۲۰ سالگی این شرکت از تمبر یادبود ۲۰ سال کار و تلاش رونمایی می شود که در این تمبر از تلاش های ۲۰ ساله تمامی افراد تشکر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با رونمایی از تمبر یادبود یاد و خاطره همه عزیزانی که برای صنعت مترو تهران تلاش کردند که این صنعت به موفقیت دست یابد گرامی بداریم.

نوبخت تاکید کرد: در سال ۷۷ با کمک مهندسین چینی به صنعت مترو دست یافتیم اما پس از گذشت ۲۰ سال می توانیم صنعت مترو را به سایر کشورها صادر کنیم.

همچنین قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک در این مراسم با بیان اینکه مترو یکی از شاخص‌های پیشرفت در شهر‌های بزرگ است، گفت: مترو تهران به ۲۰۰ کیلومتر طول خط توسعه یافته و هم اکنون با ۱۱۵ ایستگاه فعال است.

شهریاری افندی زاده افزود: با توسعه خطوط و تکمیل خطوط ۶ و ۷ تعداد سفر‌های حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس در چند سال آینده به ۲۷ میلیون خواهد رسید.

** درخت ۲۰ سالگی مترو تهران کاشته شد

همچنین در پایان این مراسم به مناسبت ۲۰ سال کار و تلاش در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه یک اصله درخت ۲۰ ساله ای در محوطه این شرکت کاشته شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این باره اظهار کرد: سالگرد تاسیس این شرکت در روز ۱۶ اسفندماه است که به مناسبت روز درختکاری این مراسم امروز (۱۵ اسفندماه) برگزار شد.

نوبخت گفت: هم اکنون درخت شرکت بهره برداری مترو تهران تنومند شده است و در سال های آینده این درخت با سال های بیشتری در این شرکت خودنمایی کند.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: