bazarnews

کد خبر: ۴۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
اعتماد به نفس در زندگی هر یک از ما نقشی ضروری دارد و بدون آن نمی‌توانیم حتی نخستین گام را برای تلاش در جهت دستیابی به اهدافمان برداریم. اگر خودمان را باور داشته باشیم، به رغم عوامل دلسرد کننده و موانع موقتی که با آنها مواجه می‌شویم، همواره با انرژی به پیش می‌رویم.

 فراگیری مهارت‌های جدید در زمینه‌های کاری و شخصی، اولین گام برای رسیدن به اعتماد نفس است. زمینه‌های مهمی را که برای موفقیت در آنها به اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارید، بشناسید؛ سپس در این حوزه‌ها با گذراندن دوره‌های آموزشی گوناگون، مطالعه کتاب‌ها و حضور در فضاهای آموزشی دانش خود را افزایش دهید. شرکت در کلاس‌های آموزشی و تبادل اطلاعات با گروه‌های همسن و سالتان می‌تواند برایتان مفید باشند.

علاوه بر آنچه گفته شد، اعتماد به نفس ما از موفقیت‌های کوچکی سرچشمه می‌گیرد که روزانه به دست می‌آوریم و پلی می‌شود برای اینکه دانش ما را به مرحله عمل برساند. شاید آنها هدف نهایی ما نباشند؛ اما هر یک در جای خود بسیار مهم اند. حتی یک دلگرمی ساده از طرف همکارتان یا تعریف و تشکر از شما به خاطر کار مثبتی که انجام داده اید، می‌تواند اعتماد به نفس تان را بسیار افزایش دهد.

از خودتان سوال کنید: بدترین نتیجه چیست؟ بیش از اندازه مسائل را در ذهن خود پر اهمیت جلوه ندهید، پیش از اینکه اتفاقی بیفتد، نگران خوب یا بد شدن آن نباشید. میزان انرژی انسان‌ها نامحدود است، بنابراین سعی کنید از آن در جهت بنا کردن روابط موفق، ارتقای شغلی، و رسیدن به اهدف تان کمک بگیرید نه در راه تلف کردن این انرژی آن هم برای نگرانی حول محور اتفاق‌هایی که هنوز به وقوع نپیوسته اند. زمانی دست به عمل بزنید که قدرت کنترل روی مسائل را داشته باشید. تا جایی که می‌توانید از انرژی خود در راه صحیح استفاده کنید.

خودتان را از شر نق زدن و صداهای منفی درونی خلاص کنید.. اگر دائما صداهایی که در سرتان وجود دارد در حال انتقاد کردن باشند، فلج می‌شوید و هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

زمانیکه قرار است کاری را برای اولین بار انجام دهید، از همین حالا در ذهن خود مجسم کنید که آن کار را با موفقیت به پایان رسانده اید. چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و در ذهن خود به وضوح تجسم کنید که در کلیه برنامه ریزی‌ها موفق بوده اید و نتیجه کار چیزی جز موفقیت نبوده است.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: موفقیت ، تلاش ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: