bazarnews

کد خبر: ۴۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
عضو شورای ملی زعفران گفت: در روز‌های اخیر زمزمه افزایش قیمت یک میلیونی زعفران به گوش می‌رسد که با توجه به حباب گونه بودن این افزایش، خرید و فروشی با این قیمت در بازار صورت نمی‌گیرد.

لی حسینی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقصاد خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت قیمت زعفران در بازار خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر زمزمه افزایش قیمت یک میلیونی زعفران به گوش می‌رسد که با توجه به حباب گونه بودن این افزایش، خرید و فروشی با این قیمت در بازار صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: منافع برخی در این است که بازار را ملتهب کنند و قیمت‌های غیرکارشناسی در کشور را محک بزنند که متاسفانه این امر به نفع آینده زعفران کشور نیست.
عضو شورای ملی زعفران اظهار کرد: نباید این گونه پنداشت که، چون 90 درصد زعفران جهان در اختیار ایران است رقبا در خواب خواهند بود باید دانست که آن‌ها با استفاده از بی ثباتی بازار زعفران می‌توانند بازار‌های هدف صادراتی را تصاحب کنند.
حسینی با بیان اینکه دلالان عامل 100 درصدی بی ثباتی در بازار محسوب می‌شود عنوان کرد: دلالانی که زعفران را در خانه‌ها دپو کردند در فرصتی ماسب باعث ایجاد التهاب در بازار این فرآورده ملی می‌شوند.
وی افزود: ما بزرگترین تولید کننده زعفران جهان هستیم و هیچ رقیبی نمی‌تواند با قیمت زعفران ایرانی رقابت کند، اما ایجاد التهاب در بازار می‌تواند به ضرر صادرات این محصول باشد.
میزان/

برچسب ها: دلال ، بی ثباتی ، زعفران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: