bazarnews

کد خبر: ۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
همزمان با رشد دو هزار و ۹۰۰ واحدی شاخص کل، بورس و فرابورس به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۸ نماد را متوقف و ۱۲ نماد دیگر را بازگشایی کرد؛ یک نماد نیز تعلیق شد.

شاخص بورس تهران امروز طی یک رشد دو هزار و 900 واحدی توانست ضمن کسب بازده 1.76 درصدی به سطح 167 هزار و 371 واحد برسد. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کگل» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص بورس داستند. همزمان با این رویداد بورس و فرابورس به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 18 نماد را متوقف و 12 نماد دیگر را بازگشایی کرد؛ یک نماد نیز تعلیق شد.

«وصنعت» بالاخره ملکش را فروخت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن (وصنعت) با توجه به لزومی شفاف سازی در خصوص فروش ساختمان قبلی شرکت در خیابان الوند، متوقف شد. این شرکت در مورد سر انجام مزایده فروش ملک مذکور اعلام کرد که مزایده طی دو مرحله مورخ 29 دی ماه و هشت اسفند در روزنامه اطلاعات چاپ شد ولی نتیجه‌ایی نداشت لذا از طریق مذاکره فروش انجام شد و به گروه مهستان تجارت ارس فروخته شد. بر این اساس دارایی یاد شده به مبلغ 16 میلیارد و 210 میلیون تومان فروخته شده و مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده است معادل 9 میلیارد و 210 میلیون تومان بصورت نقدی و الباقی طی دو مرحله نقدا دو میلیارد و 790 میلیون تومان زمان تحویل و الباقی در زمان تنظیم سند پرداخت خواهد شد. گفتنی است ارزش دفتری دارایی فروخته شده در دفاتر شرکت، دو میلیارد و 327 میلیون تومان، عنوان شده است.

«وسینا» و برگزاری یک مزایده: نماد معاملاتی «وسینا» متعلق به بانک سینا به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص آگهی مزایده فروش سهام شرکت توسعه سینا متعلق به بانک سینا، متوقف شد.  «وسینا» اعللام کرده است که مطابق با آگهی منتشر شده در روز گذشته در نظر دارد تا 564 میلیون سهم معادل 60  درصد از سهام خود در شرکت توسعه سینا که یک شرکت خصوص است را به فروش برساند. بر مبنای این آگهی بانک یاد شده در نظر دارد تا فروش سهام به روش مزایده انجام و در صورت انتخاب گزینه نقد و اقساط، سی درصد ثمن معامله همزمان با انعقاد قرارداد نقدا دریافت شود. مزایده یاد شده در تاریخ 27 اسفندماه انجام خواهد شد.

سود «کمنگنز» از فروش اوراق: دیگر نمادی که در روز جاری متوقف شد، متعلق به شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) بود. این نماد اعلام کرد که به دلیل فروش اوراق بدهی خزانه اسلامی و مشارکت توانسته سود شناسایی کند. گفتنی است سود شناسایی شده 980 میلیارد تومان اعلام شده است.

افزایش سرمایه «خصدرا» به سر انجام نرسید: نماد معاملاتی شرکت صنعتی دریائی ایران (خصدرا) امروز از آخرین وضعیت تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد. شرکت یاد شده در این روز اعلام کرد که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها جهت خروج از ماده 141 قانون تجارت ، و استفاده از فرصت معافیت مالیاتی با توجه به محدودیت زمانی موجود تا پایان سال 97 این امر امکان پذیر نخواهد بود. از این رو در صورت تمدید فرصت معافیت مالیاتی مزبور در سال 98، بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها پس از تصویب صورتهای مالی سال 97 مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت. ضمنا در صورت عدم تکافو تجدید ارزیابی دارایی ها جهت خروج شرکت از شمول ماده 141 قانون تجارت، شرکت امکان افزایش سرمایه  از سایر محل ها نظیر مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: